• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ollenulle: se till att det är ett bra märke o bra sort bara! Jag har Solgar Magnesiumcitrate som är lätt för kroppen att ta upp. Finns på life!

• stjierna

Ninis: tänk bara på att man kan bli laktosintolerant "på riktigt" om du utesluter laktos ur kosten - jag tänker på det där med att återgå till laktosfritt.
    Jag bodde 1,5 år i England och är laktosintolerant sedan dess eftersom deras produkter knappt innehåller laktos. Min man blev laktosintolerant på 3 månader av att han började äta laktosfritt med mig när jag kommit hem... Bara en tanke, det kanske inte är värt det för dina barns skull resten av livet? Det kan vara väldigt omständigt när man äter ute på vissa ställen ;)

• stjierna

Ninis: det visste inte jag heller innan jag kom hem från england ;)
    Det borde inte vara någon fara när dom får laktosifrån skolan också. Vår son får laktos på dagis och så har vi smör med laktos och yoghurt med laktos hemma, men mjölk o grädde är laktosfri, han har inte utvecklat intolerans än iaf :)

• stjierna

Ninis: ja, vanligt smör innehåller laktos, men inte jättemycket (vissa laktosintoleranta kan äta smör o hårdost utan problem).

• stjierna

Ollebulle: ja, jag tycker ju det ser bra ut. Det är nog bara att fortsätta äta och hålla ut ;) det släpper säkert snart igen! :)

• stjierna

Ollebulle: jag förstår att det känns surt - det kanske är kroppen som testar dig, om det är läge att börja "spara" igen för att det eventuellt kommer komma mer kolhydrater snart? Jag har ingen aning, en tanke bara ;)

• stjierna

Ollebulle: man får se det långsiktigt, även om det är svårt ;) jag försöker att inte lägga för stor vikt vid siffran, men längst in spelar den endå en stor roll..

• stjierna

Spökplumpen: jag planerar att göra så mycket som möjligt själv och fortfarande tänka på att äta bra mat på veckorna o unna mig lite på helgerna ;) har redsn testgjort pepparkakor och glögg och jag hoppas att jag kommer känna att det räcker för mig under december..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**