Inlägg från: oOoKärlekoOo |Visa alla inlägg
  • oOoKärlekoOo

Hopprep!?

Hej allesamman!

Jag skulle vilja veta om någon testat/håller på att- träna hemma genom att hoppa hopprep. Funkar det när det gäller att få upp kondition och kanske tappa ett kilo eller två?

Jag tänkte nämligen köpa hopprep, och även vikter till hand- och fotleder som ökar tyngden lite...

Någon som vet lite om effekten av detta?

Mycket tacksam för svar! 

Barn skall aktas, respekteras och lyssnas på!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 01:29
    Av någon outgrundlig anledning publicerades flera upplagor av min tråd... Jag ber om ursäkt för detta!
  • Svar på tråden Hopprep!?
  • oOoKärlekoOo
    Primrose skrev 2011-02-20 01:32:17 följande:
    Att hoppa hopprep kan vara bra konditionsträning - det beror, självklart, på hur länge du orkar hålla på. Googlade snabbt och det står att man förbränner c:a 340 kcal på en halvtimme.

Det man bör tänka på är att det kan vara ganska påfrestande på knän, rygg och leder - om man är otränad. Och man bör därför börja successivt. Golven hemma är ju inte stötdämpande på samma sätt som t ex ett gymgolv kan vara.
    Tack för det! Skall absolut tänka på att börja successivt!  Tänkte att jag kunde kombinera långpromenader och hopprep.. Jag är inte gymtypen...

Kanske kan man stå på en matta? 
  • oOoKärlekoOo

Stort tack för dina goda råd Primrose!{#emotions_dlg.flower}

• oOoKärlekoOo
    Lindreas skrev 2011-02-20 14:41:22 följande:
    Hopprep är ju bra, precis som Primrose skriver! Skaffa ett par skor anpassade för typ aerobics med ordentligt stötdämpning så skonas ben och leder bättre!
    Jag har mina absoluta favouriter; Nike +. De är supersköna med bra dämpning. 
  • oOoKärlekoOo

Hihi, ja vi har väl ett normalt avstånd till taket... inte något som slagit mig som ovanligt lågt iaf ;)

Svar på tråden Hopprep!?