Inlägg från: vårsol |Visa alla inlägg
  • vårsol

tygblöjetråden del 6

Tygtiger - verkar de vara bra "lekparksbyxor"? Kan du inte fota hur de ser ut på? Är ditt barn knubbigt eller smalt? Hur mycket kostade byxorna i kronor?

• vårsol

Tygtiger - tack för din utförliga rapport Jag ska definitivt beställa ett par åt oskar som han kan ha i lekparken nu till våren

• vårsol

Hur var det nu... var det nån här inne som hade testat minimundus ullbyxor? De där av tunn ulltrikå som man bara drar på?

• vårsol

A S - min förra bvc-tant blev alldeles lyrisk när hon såg att vi hade tygblöjor
    Bästa salvan i mitt tycke är weledas calendua med lite zink i. Läker röda rumpor i ett nafs! Oskars rumpa mår inte alls bra av engångsblöjor men med tygisar blir den glad.

• vårsol

Maya en hundring styck skulle jag ge om de var i begagnat men gott skick.

• vårsol

Beror ju förståss på hur mkt begagnade de är. Är de knappt använda eller är de använda ett halvår dygnet runt?

• vårsol

Jag har nog aldrig varit med om att tygblöjor har läckt, åtminstone inte köpta. Engångs däremotl...

• vårsol

MissBeccis - det beror lite på... om man bär barnet i sjal så blir det ju lite hopknölat, likaså i ett babyskydd, om barnet då är knubbigt så kan kardborren rivas. Jag gillade INTE kardborre!

• vårsol

gbg74 - vi köper inte byxor i styvt tyg för de fungerar inte med tygblöjor. Det finns ett märke som heter cut4cloth som gör byxor som ska passa med tygblöjor. alltityg har lite av deras kläder men inte några byxor. babykind.co.uk har byxor av det märket

• vårsol

tygtiger - tack! Vi knäpper också på innersta på magen och näst innersta i benen i storlek L. Då borde ju byxorna passa honom *ska beställa*

Svar på tråden tygblöjetråden del 6