gravidförsäkring
Har ni gravidförsäkring? Står i valet o kvalet om jag ska skaffa en...
Har ni gravidförsäkring? Står i valet o kvalet om jag ska skaffa en...
hej.. jag ska skaffa en gravidförsäkring i veckan.. en sån som gäller från v10 den är ju gratis så varför inte?! sen när ja har passerat v26 så kommer vi att skaffa nästa försäkring..
försäkringar är alltid bra att ha! =)
Ingår inte det i ens livförsäkring?
är i v.31 nu...och då kostar den 950 kr på Trygg Hansa..en engångssumma..men jag bryr ju mig inbte om jag får pengar om barnet avlider..allt är lite luddigt ..varför ska man ha den egentligen? Man fick 1000 kr vid grav.komplikationer..men det är ju det man redan har betalat ändå..
vart försäkra du dig?
jag funderar oxå på en försäkring, är i v 23
även senare på barnförsäkring...
tänker på reklamen där en nybliven mamma ligger på bb och pappan frågar henne om, om inte bebisen ska försökras, men hon skryter med att hon redan va försäkrad då hon låg i sin mammas mage och när hon säger skandia så vrålskriker ungen!
vet inte angående livförsäkringen..i min menar du? Sen tecknar man ju en barnförsäkring när barnet är fött...men gäller inte den om nåt händer med barnet vid förlossningen?
Den försäkring som kostar ngt (950
ersätter även vid skador som uppstår vid förlossningen, och sådant som kan innebära handikapp för barnet.
folksam o länsförsäkringar verkar inte ha såna försäkringar..vet ni nån mer än Trygg Hansa...så man har nån att jämföra med?
Kan inte låta bli att känna att det är liiiiite jakt på föräldrars pengar här!
Alla försäkringsbolag VET att (i synnerhet förstagångs-) föräldrar vill sitt barn det bästa och de hittar också sätt att suga ur slantar ur dessa föräldrar.
Bara en känsla jag har....
Jag har VäntaBarn försäkringen på trygghansa o den va gratis.. Fram till vecka 36 tror jag man kan teckna den kostnadsfritt.. Och den gäller tills barnet är 6 månader..
Var ett reportage i Aftonbladet för någon månad sedan om ett par som skaffat gravidförsäkringen. Den skulle täcka om det blev något med graviditeten och om något skulle hända barnet.
Det visade sig att barnet föddes med utseendemässiga skador av något slag....föräldrarna måste vänta tills barnet är ca 16-18 år för att få ut på försäkringen....för att de ska kunna fastställa de bestående skadorna då barnet är färdigvuxet...eller nått i den stilen stod det.
Föräldrarna hade behövt pengarna som var tänkt att täcka en del av arb.inkomstförlust för alla ledigdagar för läkarbesök, sjukhusvistelser m.m.
De fick tydligen inte ut ett öre!!!
Så hör er för om VAD som gäller då ni ev. tecknar en!