• Josefine79

    Mammor med barn födda Maj-08 Linköping, som även fått småsyskon. Tråd 11

    Här bubblar vi vidare!

  • Svar på tråden Mammor med barn födda Maj-08 Linköping, som även fått småsyskon. Tråd 11
  • Josefine79

    Hej tjejer!
    Nu har jag bara en vecka kvar att jobba, så sen hoppas jag vi hinner ses innan bebben" ploppar" ut!
    Hoppas att en ny tråd kan göra oss ite mer aktiva :) Visserligen har man ju facebook, men det är rätt kul o ha en tråd här iaf :)

    Hur mår ni?

  • gumman80

    Hejsan! =)

    Gud va gött med en vecka kvar bara... =) Känns skönt va? Med oss är det bara bra, börjar lite smått o komma in i o va 2 barnsmamma. Inte det lättaste o va till lags till 2 ibland. Blir nog bättre sen när Moltas inte är lika beroende av en som han är nu.

    Hoppas allt är bra med er?

    Magen växer kan jag tänka mig Josefine? =)

    Ja nu är det verkligen dax o ses tycker jag!! Hur länge sen som helst va det ju...

    Kramar 


  • Josefine79

    Tack för senast!! :) Här är det inga känningar ännu, längtar och väntar!

  • Josefine79

    Ja absolut! Vi får se lite hur det blir närmaste veckan :)

  • Josefine79

    Ja då va vi alla 2 barnsmammor :) Kul att alla fått en av varje!
    Vi mår jättebra, en drömförlossning jämfört med Olivers. 4 timmar från första värk, det är lyx! Visst det gör skitont, men så mkt smidigare! Får berätta mer när vi ses nästa gång!
    KRAM

  • gumman80

    Det är skit kul att vi fått en av varje alla 3! =) Häftigt!! =)

    Är jätte nyfiken o höra eran förlossning nästa gång... jag vet ju inte hur det är o föda barn...haha... Värkarna vet jag ju hur dom känns... men resten har jag ju inte en aning om! =) 


  • Erihen

    Hej på er!!!

    Den här tråden hade jag totalt missat!! Var bara en tillfällighet nu att jag loggade in här, vilken tur Det var länge sen sist jag var inloggad. Men nu ska jag ha koll oftare, bra initiativ att starta en tråd igen!!

    Ja, va roligt att ni också fick en tjej Josefine! Hon är så söt, har ju sett lite bilder på fb. Då blev det likadant för er med en mycket lättare förlossning andra gången. För mig tog det c:a 3 timmar från första värken. Var bara inne på förlossningen en halvtimma innan hon var ute. Verkligen skillnad mot första!! Vi var ju t.o.m oroliga att vi inte skulle hinna in. Kändes som hon skulle komma ut i bilen påväg dit

    Ja just det Linda, du hann ju få känna på värkarna iaf. Kan räcka med det känns det som. Krystvärkarna är inte att leka med...
    Då får vi se om vi lyckas få till en träff snart igen. Hur har det gått att vara "själv" med barnen Josefine? Det går ju oftast bättre än man tror, men det känns ju alltid lite oroligt första gångerna...
    kram!!

  • Josefine79

    Hej!
    Det går bra gär hemma, första dagarna utan Tobias va lite jobbiga men man kommer fort in i sina rutiner. Dagarna går rätt fort ändå!
    Vore roligt att träffas, vill ni komma hit någon dag på fika?
    Oliver är på dagis mån-ons 8-13, men övrig tid kan vi när som.

  • Erihen

    Hej!

    Tack igen för era grattis
    Det var visst ett tag sedan jag var här... Svårt när man jobbar att hinna med allt man vill Men nu tänkte jag att jag måste ge lite förslag på dagar vi kan ses!
    Nästa vecka är ganska fullt, ska bl.a. till Sthlm med jobbet. Men veckan därpå kan jag onsdag och torsdag (1-2/6). Är ledig dom dagarna. Hur ser det ut för er då?

  • Erihen

    Passar på att skriva stort grattis till Thilia här också!

  • Josefine79

    Vill ni komma hit onsdagen 1 Juni efter 13? Då kan vi fika och barnen får leka lite!

  • Josefine79

    Va bra, då är ni välkomna då!!


    Linda, gör du fortfarande smycken? Kan man köpa av dig? Skulle vilja ha ett halsband med barnens namn.

  • Erihen

    Kul det ska bli att träffas på onsdag 
    Ska vi dyka upp vid 14-tiden?

  • Josefine79

    Hej tjejer!
    Är ni här ibland? Jag glömmer nästan bort familjeliv, är mer på facebook.
    Allt bra? Ska vi försöka ses snart?? Vore kul!

  • gumman80

    Hejsan!

    Samma här... glömmer bort denna sida! =( Bara bra här, har börjat o jobba igen o det är riktigt skönt faktiskt. =) En träff efter jul o nyår kanske skulle va nåt? 


Svar på tråden Mammor med barn födda Maj-08 Linköping, som även fått småsyskon. Tråd 11