Inlägg från: Bengalen |Visa alla inlägg
  • Bengalen

Nu har jag spanat in din kurva Prodigy. FF sätter ju aldrig ut coverlinen förrän på DPO 3. Den vill ha 3 dagar i rad med högre temperaturer för att vara säker på att ägglossningen har varit men jag håller med om att du helt klart har haft ÄL.
    Vad låga temperaturer du har. Äter du några mediciner som eventuellt påverkar det?

• Bengalen
    Mumwannabe79 skrev 2011-03-03 22:26:16 följande:
    Jag äter Zoloft men har svårt att tro att det påverkar tempen. Tror att min låga temp beror på att jag tempar så tidigt på morgonen, kl. 5:30, för då går jag upp när jag jobbar förmiddag. Tempar jag senare på dagen är den högre.
    Jag tempar också tidigt, kl 05:37 ringer klockan varje dag, vardag som helg. Glad
    Nåja, det är säkert ingen fara, lite nyfiken bara.
  • Bengalen
    Mumwannabe79 skrev 2011-03-15 22:27:07 följande:
    Bengalen: Oj vilken kort cykel du har haft! Förvånad
    Helt galet! Jag fattar ingenting. Har dock noterat att alla mina extremkorta cykler alltid föregås av en sparsam mens. Det verkar som kroppen inte blöder ut ordentligt och då startar den en ny blödning på tok för tidigt.
    Jag ska till gyn imorgon så jag får se vad hon säger. Det är ju allt annat än normalt att ha en cykel på 16 dagar. Rynkar på näsan
  • Bengalen

Jag var hos en ny gyn som trots allt inte tyckte det var särskilt oroande. Hon sa att vi är inga robotar och kroppen gör ibland lite som den känner för. Hon såg en massa små äggblåsor och allt såg normalt ut för att vara på CD 3.
    Jag tog en massa blodprover som jag ska få svar på i nästa vecka så då vet jag lite mer.
    På torsdag ska jag äntligen till min akupunktör ingen som har haft semester i 5 veckor, längtar!

• Bengalen
    martini bianco skrev 2011-04-26 08:55:14 följande:
    uppdaterad, jag har börjat tempa. Ni som kan och vet... Kan det bli en tempsänkning när ägget släpper och att sen tempen höjs när ägget är släppt så att säga?
    Annars börjar jag snart misstänka att det är nåt knas med min ägglossning.

www.fertilityfriend.com/home/340b0f/
    Yes, det är helt naturligt att tempen dippar precis innan ägglossning.
  • Bengalen

Det låter ju helt fantastiskt YlvaK! Vilket märke av B6 tar du och var köper/beställer du dem?

• Bengalen

Hihi, Flört men tar du så många så att det blir totalt 50 mg per dag? Jag kollade lite på nätet och de flesta är ju bara på typ 5 mg men jag hittade på Vitaminbutiken, där fanns det 50 mg per tablett.

• Bengalen

Usch vad tråkigt Ylva. Det såg ju verkligen bra ut. Har du fortfarande inte fått några spottings?

• Bengalen
    Mumwannabe79 skrev 2011-06-05 09:43:09 följande:

Jag har ätit ca 100 mg B6 från ÄL denna månad och aldrig har min temp varit så jämn som nu! Än så länge inga spottings men är ju bara på DPO 9.

Jag käkar också 100 mg B6 sedan ett par veckor tillbaka. Det ska bli spännande att se om det gör någon skillnad på spottingsen. Dock tror inte min akupunktör att mina spottings beror på brist på B-vitamin men det hade ju varit kul om det verkligen funkar.

Roligt att det verkar funka med B6 för dig Prodigy men tråkigt att tempen föll idag... Rynkar på näsan
  • Bengalen

Tack Ylva!
    Jag är jätteglad att mina cykler har blivit så långa och fina. Jag har käkat B6 nu ett par månader och vet inte om det beror på dem eller min örtmedicin, men de 2 senaste cyklerna har jag inte haft några spottings överhuvudtaget. Vilket aldrig någonsin har inträffat tidigare.

Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen