• ceke

FF för oss i spotingsgruppen

Tror att vi är några i gruppen som tempar och vi kanske blir fler?

Jag tycker det är rätt spännande att ta del av andras kurvor, så tänkte att det kanske inte bara är jag? Såå.. Här kan vi lägga upp våra kurvor om nån är nyfiken!

• Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen
  • Mumwannabe79

Ja jag tycker också att det är intressant att se andras temp-kurvor Glad Betalade precis för att bli VIP-medlem. Du är mycket duktigare än mig på FF, hur gör jag för att länka så som du gjort? Ska man göra en hemsida? Jag har haft "semester" två dagar från tempandet, det är ca 1 v kvar till beräknad ÄL för mig och jag ville ha sovmorgon.

• ceke
    Mumwannabe79 skrev 2011-02-20 20:53:30 följande:
    Ja jag tycker också att det är intressant att se andras temp-kurvor Glad Betalade precis för att bli VIP-medlem. Du är mycket duktigare än mig på FF, hur gör jag för att länka så som du gjort? Ska man göra en hemsida? Jag har haft "semester" två dagar från tempandet, det är ca 1 v kvar till beräknad ÄL för mig och jag ville ha sovmorgon.
    Helt rätt att ta sovmorgon
    Japp, du gör en hemsida på FF och kopierar sedan den url adressen och klistrar in här

Men.. jag tror redan du lyckats med det eftersom du addat mig som vän på FF
  • ceke
    Mumwannabe79 skrev 2011-02-20 21:10:17 följande:
    Tror jag fick till det: www.fertilityfriend.com/home/333568 Som du kan se har jag inte tempat en hel cykel ännu..
    Det kommer! Det viktigaste är ju eg några dagar innan ÄL och under lutealfasen.. speciellt om man har en regelbunden cykel!  För att se att Äl funkar ju För mig har det blivit en vana att ta den varje morgon så jag kör även lör och sön. Har superlätt att somna om igen på helgerna, så det är liksom inget bekymmer!

För mig blir det första hela tempcykeln utan provera, så det ska bli riktigt spännande!
  • Mumwannabe79
    Bengalen skrev 2011-02-21 06:20:08 följande:
    Nu har jag lagt till mig här också. Hoppas att det funkar.
    Japp det funkade. Din kurva ser ju kanon ut så här långt, spännande!
  • Mumwannabe79

Igår fick jag min Babyplan termometer som jag beställt. Tempade med både den och apotekets imorse (och igår kväll) och det skiljde 0,13 grad mellan dem. Kommer fortsätta med Babyplans då den piper mycket tystare och har två decimaler. Det är ett plus också att den kommer ihåg senaste tempningen, är bra iaf man vill somna om.

• ceke
    Mumwannabe79 skrev 2011-02-23 06:08:25 följande:
    Igår fick jag min Babyplan termometer som jag beställt. Tempade med både den och apotekets imorse (och igår kväll) och det skiljde 0,13 grad mellan dem. Kommer fortsätta med Babyplans då den piper mycket tystare och har två decimaler. Det är ett plus också att den kommer ihåg senaste tempningen, är bra iaf man vill somna om.
    mm jag är också nöjd med den
  • Mumwannabe79

Min basala kroppstemperatur följer inte skolboken.. FF tycker inte att jag har haft ÄL Obestämd. Men blev lugnad av denna text: 
    "Hur mycket måste min temp stiga för att indikera att jag haft ÄL?
    I de flesta fall kan du se ett bifasiskt mönster på din kurva efter att ÄL ägt rum. Med det menas att du har haft en lägre pre-ÄLtemp och högre post-ÄLtemp. Detta kan öka både långsamt och fort, såväl den eventuella dippen innan ÄL, som ökningen efter ÄL kan ske antingen i ett svep eller i små omgångar. Ökningen i grader är generellt 0.2 grader i Celsius. Men finns alltså stora variationsmöjligheter."
    Från tråden "Guidebok och lexikon till tempmetoden med FertilityFriend" www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html 

Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen