-
-
Ja, Prodigy, jag svettas något fruktansvärt natten till ett sådant dipp, det måste vara hormoner som går i bergochdalbana
-
Super!
-
Nu ska jag tjata om mina B6 vitamin historier...
Jag har inga nattsvettningar längre, inte ens nätterna innan mens som brukade vara extrema. Jag brukade behöva byta t-shirtar på natten så hemskt var det. ÄL har flyttas till mitten av cykeln, vilket är 5 dagar tidigare och luteal-fasen är 1-2 dagar längre, inga spottigs så länge jag tar vitaminerna. Kurvan är mindre extremt hoppig. Allt som allt har B6 inte bara haft inverkan på lutealfasen, men på så mycket mer. Det förvånar mig hur högt kurvan når nu också. Jag som inte tror på hokus-pokus och så hjälper mig något så enkelt som 50mg B6 vitamin! -
Bengalen, jag är inte så super organiserad, så jag har B6 lite varstans, på jobbet, i köksskåpet, i sminkväskan... Jag blandar
. Vissa är billiga, 10 mg styck, andra dyrare 50 mg. Jag märker ingen skillnad om jag tar oftare av en sort. -
Japp, totalt 50 mg dag. Det blir nog 4e månaden nu. De olika förbättringarna kom efter 2-3 månader.
-
Hmm, utslag på ÄL testet i går eftermiddag ( det var neg vid kl. 13.00). Och i morse var tempen 36.5. Normalt har jag inte mer än 36.3 innan ÄL. Märkligt om ägglossningen redan skett! jag känner mig lite snuvad på försök!
-
Tre dar i rad
. Jag tänkte den här gången tar jag de tidiga tecknen på allvar. Tills förra månaden har jag alltid haft sen ÄL. Tur det i allafall. Vi har lyckats lägga i en ny växel och kör på igen efter vårat tjabbel. Men känslomässigt böjar det bli jobbigt nu... Sjätte försöket... -
Hmm, Martini den här gången har det faktiskt varit roligt att försöka
. Tempen var upp dag 13, ner på normal nivå dag 14, men kände typiska ÄL symptom då. Nu upp igen på dag 15. Har aldrig haft så förut. Hoppas tempen är upp i morgon också. Läste en artikel om att en äggstock kan vara dominant. Anledningen varför jag googlade var att jag nästan alltid har känningar i höger äggstock. När jag blev gravid hade jag känningar i vänster. Jag kom tydligt ihåg det för att det var så ovanligt och jag hittade anteckningar om det också i min kalender från den tiden. Nu för första gången på ett år känner jag stickningar i vänster. Och jag börjar naturligtvis inbilla mig saker... -
Ja, jag tror nog du har rätt. Vid försök 6-8 är man ju liksom längst i från om man kan säga så. Efter ett år kanske man får lite klarhet i vad som händer i kroppen. Varför jag känner mig så pressad att ge lill-killen ett syskon nu har till stor del att göra med språken. Svenska och engelska hemma och sedan tyska utanför hemmet. Jag inbillar mig att det ska vara lättare att hålla svenskan i gång om barnen kommer tätt och vi är fler som talar det konstiga språket. Jag känner mig nog rätt rädd över att vara mamma till barn som inte talar mitt språk...