Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

FF för oss i spotingsgruppen

Mumwannabe79 skrev 2011-05-13 10:00:20 följande:

Vad du kan Ceke! Glad

Jag hade typ bestämt mig för att inte tempa denna månad för att bli av med ett stressmoment. Jag blev ju inte gravid trots tempning, testning och att jag hade ÄL och samlag då. Kändes som att alla ansträngningar varit till ingen nytta.
    Men imorse tempade jag iaf, tänkte att när jag ändå är vaken kan jag ju göra det..  Att inte tempa skulle innebära förlorad kontroll och jag är kontrollfreak. Men att strunta i tempning och ÄL-tester skulle nog vara bra också för att bli mindre fixerad vid barntillverkning. Jag är kluven.

Jag kommer nog strunta i ÄL-tester denna månad, men jag ska fortsätta tempa. Jag tyckte det gav mig mer lugn är stress faktsikt. ÄL-tester var enormt stressande för mig!
    Jag är också ett kontrollfreak, så du är inte ensam
    bloggar om vår resa till att få bli föräldrar --> lyckaabovo.wordpress.com
  • isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-20 22:01:42 följande:
    Tre dar i rad . Jag tänkte den här gången tar jag de tidiga tecknen på allvar. Tills förra månaden har jag alltid haft sen ÄL. Tur det i allafall. Vi har lyckats lägga i en ny växel och kör på igen efter vårat tjabbel. Men känslomässigt böjar det bli jobbigt nu... Sjätte försöket...
    Åh, du är bara ett försök "bakom" mig. Jag är på sjunde, och känner precis som du, att det börjar bli jobbigt. Denna månaden ska vi dock försöka ta det lite mer med ro. Jag ska testa med stickor (två ggr om dagen) och vi ska bara ha måste-sex när jag får äl-flytning och när jag fått positivt på stickan. Brukar ha äl-flytning tre dagar innan släpp, och positivt på sticka ca 12 timmar innan ägglossning (brukar få riktigt ont då). Så det blir väl två aktiva tillfällen. Annars kommer vi inte ha de där kraven, speciellt min man känner av pressen nämligen.
  • isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-24 11:15:55 följande:
    Ursch, tempen är så låg, helt olik de andra kurvorna. Låg temp efter ÄL betyder väl lågt progesteron, eller ska man inte tänka så. Suck, jag blir så stressad av det här...kanske jag inte ens haft ÄL???
    Oj, vad svårt, men tempen håller sig ovanför strecket och du har nog haft din ägglossning, det ser ut som det iallafall!
    Du är fortfarande ganska få dagar efter ägglossning, och jag har hört att vissa får en ytterligare temphöjning efter en vecka. Vi hoppas på det!

Angående progesteron och låg temp så vet jag inte. Ska gensat googla, för jag blev nyfiken.
  • isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-24 22:15:16 följande:
    Ja Martini, vi får hoppas den blir trefasig och tyder på graviditet

Ursch jag tänker för mycket på det här, det kan inte vara hälsosamt! Jag borde koncentrera mig på flytten i stället och använda lite mer tankekraft till det.
    Ja, du får ägna dig åt inredningsplanering! Ett hett tips är: www.styleroom.se
    Där får man mycket tips.
    Jag tänker också alldeles för mycket kring detta, men den senaste veckan har jag helt släppt det, det har varit fullt upp med annat, och det har varit ganska skönt med en tankepaus.

Trefaig heter det ja. Visste att det fanns ett ord för det! Är fortfarande rudis på fertilityfriend.
  • isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-29 17:50:00 följande:
    Hm, nu gäller det, det är från och med nu tempen brukar börja dala.
    Jag håller tummarna!
  • isis bianco
    YlvaK skrev 2011-05-31 12:41:06 följande:
    Nu börjar jag bli nervös. Om det stämmer att jag är på dag 12 efter ÄL och inte 10. tempen är fortfarande hög!
    Åh så spännnade!! Jag hoppas att den håller sig uppe!
  • isis bianco
    Mumwannabe79 skrev 2011-06-05 09:43:09 följande:

Jag har ätit ca 100 mg B6 från ÄL denna månad och aldrig har min temp varit så jämn som nu! Än så länge inga spottings men är ju bara på DPO 9.

Intressant!! Det kanske man skulle prova.
  • isis bianco
    Bengalen skrev 2011-06-29 16:43:18 följande:
    Jag tempar som alltid.
    ja, sorry, det gör du ju!! Vad trist att mensen dök upp igen... Din förra cykel såg riktigt bra ut och hade en bra längd, hoppas din kropp stabiliserats.
Svar på tråden FF för oss i spotingsgruppen