• Kegge

Snart 11 månader, tar sig inte framåt, konstigt?

Min dotter är snart 19½mån hon går inte själv än hon kryper men går längs med möbler men annars full fart hon fegar väl bara lite!

Son 070630 & Dotter 090710!
  • Kegge
    Bettyblomma skrev 2011-02-23 09:13:41 följande:
    Tack snälla ni! Vilka bra svar jag fått. Känner ju innerst inne att det är lugnt och inga fel men ibland tar andras kommentarer o oron över det sunda förnuftet :). Han vill nog bara vara säker på sin sak innan han ger sig iväg. Tack igen!
    Precis så känner jag med med gumman jag tror hon vill känna sig säker!
    Hon satt själv utan stöd när hon var 11mån hasade fram med en arm å ett ben runt 11½mån sen någon gång efter 12mån började hon krypa på alla fyra ställde sig upp mot något när hon var 14mån sen började hon sakta resa sig fler gånger sen börja gå längs med möbler.
    Hon har gått några stapplande steg själv mellan oss men det var i januari nu vägrar hon!
    Hon är en bestämd dam vill hon inte gå så vill hon inte men vi ser framsteg nu börjar hon gå mer å mer med läragåvagn å fort gåre!

Jag tror vissa barn helt enkelt tar det lite lugnare och vill verkligen vara säkra på vad de gör och en del kanske måste öva upp sin balans och muskler lite mer än andra!

Sonen var lite snabbare kröp vid 9mån gick vid 14mån så alla är olika!
    Son 070630 & Dotter 090710!
Svar på tråden Snart 11 månader, tar sig inte framåt, konstigt?