Har du varit på Muminvärlden i Nådendal eller bott på Nådendals Spa?
Jag rekommenderar också Viking Line, deras lekrum är så mycket bättre och lugnare än TallinkSiljas.
Jag rekommenderar också Viking Line, deras lekrum är så mycket bättre och lugnare än TallinkSiljas.
Just det ja, Nådendal är urmysigt med sina gamla trähus, båtbryggor och uteserveringar så jag skulle absolut satsa på några nätter där i samband med besök på Mumindalen. Vi bodde på camping när vi var där, så jag kan inte rekommendera nåt hotell. Caribia inne i Åbo är också jättefint och barnbassängen super, så jag kan varmt rekommendera det också, men inte för att bo hela vistelsen. Avståndet är inte så jättestort mellan Åbo och Nådendal, men i alla fall.
Bra påpekande av Magdalena, maten på mumindalen är väl ok, men dyr, så matsäck är bra. Det finns en buffe med husmanskost som antagligen är helt ok, men om jag minns rätt kostade den 14-15 euro per person, så vi åt hamburgare och franska istället. En dag är det helt ok, mina ungar skulle säkert äta det varje dag en vecka utan att klaga, men vi vuxna skulle nog velat ha nåt annat. Vi tyckte två dagar var lämpligt att vara där, men vet även många som tycker det räcker med en.