Har du varit på Muminvärlden i Nådendal eller bott på Nådendals Spa?
Det är kanske ca tre kilometer mellan Nådendals Bad och Muminvärlden och det går bussar där mellan om man inte vill gå. Fast jag tror att bussarna stannar på en parkeringsplats en god bit ifrån och därfrån åker man väl mumintåget tror jag. Nu är jag inte helt säker på detta, men tror att det är så här.
Personligen väljer jag alltid Viking Line framom TallinkSilja, men det har inte med barnvänlighet att göra utan snarare med vilka land ägarna representerar.
Nådendals Bad är ett helt underbart hotell, men inte direkt något barnhotell. Fast jag antar att ni har kollat runt på olika alternativ och bestämt er för just detta. Badavdelningen är ju inte heller direkt för barn utan snarare planerad för pensionärer.
Andra idéer på vad man kan hitta på är Flow park, men era barn är för små för det. Sedan finns det Juku Park som är en vattenpark som öppnades i slutet av förra sommaren. Där finns bland annat en bassäng som är 1200 m2 och endast 40 cm djup hela vägen.
Subtropiska badet i Kuppis har jag aldrig hört talas om. Vad är det? Jag vet att där finns ett utebad, men är detta något nytt?