• Auctoritas

Hur spåra Ip-nummer?

Rosa Helena skrev 2011-02-21 22:41:15 följande:
    Nu alla klokingar behöver jag lite hjälp av er.
    Jag har en blogg och har på senare tid råkat få någon "på halsen" som kommenterar på diverse mindre angenäma sätt.. Visst, jag kunde ändra inställningar så det inte går att kommentera anonymt men jag har en önskan om att de som är seriösa och kommenterar på ett givande sätt kan få fortsätta.
    Jag skulle så brinnade vilja veta vem det är som ligger bakom alla hemska saker och undrar om man på ngt vis kan spåra ip adressen? Jag har kommit fram till så mkt att jag hittat en sida där man kan spåra sånt men frågan kommer ju då, kan man  se vilken ip som avsändaren skriver från?
    Någon klok människa som kan hjälpa mig. Tacksam för alla klokheter :)
    Om din blogg lagrar denn information så kan du ju se det, annars får du väl vända dig till ditt webhotell. Vem som i sin tur finns bakom IP-adressen, den informationen får bara polisen ut.
    Argumentum ad rem
  • Auctoritas
    jaghopparhögt skrev 2011-02-22 00:00:49 följande:
    Och nej för hundrande gången eller något, man kan inte spåra ip-adresser.
    Eller snarare, du kan inte spåra ip-adresser så det är bara att glömma hela grejen.
    Jo, du kan spåra IP-adressen, men du kan inte få ut vem som använder den. Glad
    Argumentum ad rem
  • Auctoritas
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-02-22 16:23:13 följande:
    du kan kanske få fram den geografiska platsen för leverantörens sista nod, inget annat.
    Ja, skrev jag något annat?
    Argumentum ad rem
Svar på tråden Hur spåra Ip-nummer?