Inlägg från: Anonym (förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstår)

Williams syndrom

förstår din oro och sorg

jag vet inte vad williams sydrom är, men vill ändå dela med mig av mina erfarenheter ...

jag har 2 autistiska systerbarn

barnen är idag 9 och 12 år gamla. diagnoser fick de först för några år sen och utredningarna pågår fortfarande ... det tar tid, men barnen är lyckliga.

finns där för din syster. ta reda på vad handikappet innebär och hur ni bäst kan hjälpa pojken. en diagnos betyder inte slutet utan bara början. det är nu ni kan börja hjälpa och stötta honom på rätt sätt.

och förstå mig rätt nu ... när mina syskonbarn fick sina diagnoser fick vi syskon uppmaningen att testa oss ifall vi hade genen i fråga för att se vilken risken var att vi också skulle få autistiska barn. om handikappet beror på en genavvikelse så kanske det är värt att kolla upp, eller hur???

• Anonym (förstår)

skönt att det inte handlar om en genavvikelse, men det är förfärligt synd om pojken. det känns orättvist, eller hur???

men se inte slutet utan tänk på nuet och försök att njuta av varje dag. med kärlek och omtanke kan livet bli rätt så fantastiskt trots orättvisa omständigheter ... förstår du vad jag menar???

att få en allvarlig diagnos är väldigt traumatiskt. jag har själv varit där då jag har ett hjärtsjukt barn och jag kan sympatisera med dig och din systers situation på flera sätt.

kram

• Anonym (förstår)

tack! men jag ville bara tillägga att vi har haft tur, visserligen försvinner inte hjärtrtfelet, men mitt barn mår bra idag

det är tur att din syster har dig som stöd

kramar

Svar på tråden Williams syndrom