• Anonym

oense om skolval förskoleklass

jag hade låtit mitt barn gå på sexårs hos mig istället för dagis och sen får barnet gå kvar på dagis hos pappan vv eller om han nu vill ha barnflicka.
    sen när hon börjar ettan så är hon redan kommit in i en grupp och sina blivande klasskompisar.

• Anonym

Här är det iaf så att om föräldrarna inte kan komma överens så skrivs barnet in i den skolan som 'tillhör' adressen där barnet är skrivet.

• Anonym

ts det låter som det enda du kan göra är att intermistiskt begära ensam vårdnad alternativt att pappan skriver under.

jag vet att en 6åring VILL vara med sina jämnåriga kompisar och de VILL börja 6 års...

• Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2011-03-08 13:06:40 följande:

Jag undrar hur länge jag orkar driva detta  Pappan vill nu att hon går i en skola i kommunen som ligger mitt emellan oss. Det är ju rättvist för föräldrarna men mycket sämre för min dotter. Hon blir ju beroende av skjuts hela skoltiden och får inte den frihet som hon skulle ha fått om hon går här oss mig. Ska jag stå på mig eller kan jag förlora på det?

vad vill barnet?

om barnet VILL gå på 6års med sina kompisar så stå på dig och begär interimistiskt ensam vårdnad och begär att barnet ska höras i snabbyttrandet.

de kommer visserligen inte ställa några ledande frågor men barnet få ren chans att säga om det är något viktigt.

det är skit samma vad PAPPAN vill.... 
    det är vad barnet vill och vad barnet känner som är viktigare än vad pappan vill

Barnet har rätt att känna och tycka saker.

fråga pappan varför han inte låter barnet gå i 6års som barnet vill?
    om ettår kommer hon ändå gå i skola hos dig, är det värt för han att knränka henne så hon inte ska få vara med sina kompisar bara för att bråka detta?

det är barnet han gör ledsen, inte dig.
    framhäv att du kan klara av att åka dit inga problem.
    men BARNET vill vara med sina JÄMNÅRIGA kamrater.
Svar på tråden oense om skolval förskoleklass