• Joico

Foundation utan att...

mosterYster skrev 2011-02-23 10:03:58 följande:
    Du går in under "try me" och beställer ett gratis provkit (det står 5 $ i varukorgen, men du får sedan 5 $ i rabatt om du kollar slutsumman). Välj utefter hur ljus/mörk du är i hyn, alt. om du har olivfärgad hy eller är mörkare än så "tan" eller om du är svart. Då får du 5 olika prover i olika nyanser (kall, varm, neutral) och olika "sorter" (original glo, semi-matte, matte, intensive). Beställ även en flat top brusch (12 $ är under 70 kr och deras borstar är bland de bästa på marknaden - ID tar tex ca 400 för sin borste...)

Det är så bra med EM, för deras produkter liksom läker huden. Tänk bara på att applicera i lager, börja med rätt lite och lägg på lite mer och lite mer tills du har en så täckande make up du vill. Då får du ett naturligt och perfekt resultat. 
    Hmpf, klart det skulle komma 35spänn i frakt på de där... suck. Det blir ju dyrt i slutändan ändå
  • Joico

Prova att säga så när du är utan inkomst också.
    35kr i sig är ingenting.. isf får jag skippa borsten.

• Joico

Denna månad får jag troligen ut max 400kr i lön.. o då ska hyra o mat betalas också.

Men nu har jag beställt prover. Jag har mörkbrunt hår och är väldigt blek, funderade ett tag på att ta Light men jag tog Medium ändå... får se om de passar. Men de blev ingen borste, måste se till att jag kan leva först.

• Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:20:24 följande:
    Men usch. Jobbigt när pengarna inte räcker alls.

Medium blir nog bra, blir du brun på sommaren? Det är många nyanser med i paketet. Jag funderar dock på hur du ska kunna få ut foundationen i ansiktet. Jag hade kunnat skicka dig en gammal (rengjord) borste, men då hade jag ju behövt beställa en ny till mig själv, och jag beställde från EM i förrgår Har du NÅGON borste?

Nåja, blir du nöjd med produkterna så kan du ju beställa borste när du beställer nästa gång.
    Jo, det är lite drygt.. oftast går det ihop på nåt sätt. Det brukar lösa sig..

Nja mja, ptjo.. Jag blir inte jättebrun men jag får lite färg iaf, de va därför jag tänkte att medium kanske skulle bli bra. Det går ju snart mot vår och då är man ute lite mer och kanske får lite färg. Var det bra tänkt tror du?

Haha aaw, söt {#emotions_dlg.flower}
    Jodå, jag har en borste. Den är köpt på typ H&M eller nåt.. men den funkar, eller har funkat hittills iaf. Brukar använda den till puder. Den ser ut ungefär som den här http://files.hm.com/media/products/A01/DXL805_55312_09090_71_0804.jpg fast själva designen är fulare, lila och guld Den är ganska mjuk och böjbar, om man kan säga så. Alltså själva stråna. Ska man ha ens sån borste eller ska den vara mer stabil?
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:46:02 följande:
    Grejen är ju att EM:s borstar är gjorda för att man ska kunna arbeta in puderfoundation i dem och sedan jobba in i huden med cirkulerande rörelser. Så jag tror inte att du kommer att få lika bra resultat med din HMborste. Men som sagt, beställ en borste när du beställer den färg som passar dig, sedan har du foundation lääänge (speciellt om du beställer 2 st foundations)!

Hoppas allt blir bra för dig
    Det är ju en puderborste, men visst är det ingen superborste såklart. Är de där borstarna hårdare/stabilare tro?

Tack snälla! Jag återkommer när jag fått mitt provpaket vet du hur lång tid de brukar ta ungefär?
  • Joico
    SilverEmma skrev 2011-02-23 14:49:47 följande:
    Detsamma
    mosterYster skrev 2011-02-23 14:54:49 följande:
    De är tätare och jämnare framför allt. Mjukare.

Hm, paketet kommer rätt fort, kanske 5 arbetsdagar? Jag beställde i måndags, räknar med att få det på fredag.
    Mm.. mm.. Finns de likvärdiga på typ Kicks? Tänkte om jag kunde gå ner o pilla på en och känna skillnaden

Oh *väntar spänt*
  • Joico
    mosterYster skrev 2011-02-23 16:12:58 följande:
    Jag vet tyvärr inte Bor inte i Sverige längre, men mineralfoundationborstar (s.k. kabuki) brukar finnas där de säljer mineralfoundation. Fråga på Kicks!

Apropå primers osv: jag har den absolut bästa primern från Smashbox (i alla tester vinner den) men jag använder den inte under min puderfoundation.
    1. Det täpper till porerna (hello, silikon anyone?)
    2. Det behövs inte...
    Ok ska kika

Haha ah ok
  • Joico

Haha oj, vettifan om jag törs det j ag har ju rätt "ojämn" hud (alltså färgmässigt, eller hur man säger?) framför allt under ögonen (säkert på fler ställen, men de är under ögonen som stör mig). Lite fräknar... ptja.

Jag ska försöka ta ett kort imorgon då, men jag lovar absolut inget! Dels har jag en värdelös kamera o .. ah.. vi får se

• Joico

Haha det ser ju helt sinnessjukt ut ser jag ut sådär?! Jösses. Jag var tvungen att blunda, annars såg det ännu värre ut. Ber om ursäkt för den feta luggen, min sunkiga hemma-tröja och .. ja.. Jag ska gå och duscha nu
    Under ögonen ser det bättre ut på bild, tror jag, men om ni fokuserar noooga på det så syns det.. Det är insjunket, sen lite påsar och så mööörkt.

Sen precis runt munnen är jag jättetorr och har alltid varit, det syns inte men det känns ungefär som ett fint sandpapper. Det blir inte bättre varken av peeling eller krämer.
  • Joico

Vinyan: Ja jag blev också förvånad på fotot det ljuger lite. Trots att jag sitter med ansiktet ut mot dagsljuset på kortet. Men det är iallafall lite orange/brunt på ögonlocken och precis under ögonen och sen mörkt under ögonen.. har väldigt tunn hud där. Folk frågar inte sällan om jag är trött eller har sovit dåligt Obestämd

Tack för tipsen! Jag ska dessutom fortsätta peela typ en gång i veckan och vara noga med att smörja med både dag- och nattkräm.

Jag har inte använt mineralfoundation förut. Kanske får jag återkomma och be om er hjälp sen, när mitt provpaket har kommit.
    Förresten, var är det nu man ska prova färgen? En del säger på ovansidan av handen, andra säger på hakan..?

Svar på tråden Foundation utan att...