Foundation utan att...
Jag skulle precis kolla mitt bekräftelsemail från EverydayMinerals när det plingade på dörren
brevbäraren kom med mitt paket! Vilka små söta burkar
Så, talk me through it!
Jag skulle precis kolla mitt bekräftelsemail från EverydayMinerals när det plingade på dörren
brevbäraren kom med mitt paket! Vilka små söta burkar
Så, talk me through it!
Jag tror jag kommit fram till att "mutli-tasking neutral" passar mig bäst.. usch, det känns jobbigt att den nästna är vit
På burken står det att det är en "matte base" men semi-matte base hade du va?
Jag har ingen aning om, om jag har en oliv eller rosa eller gul underton. Är det bra o veta?
Jag är iofs onormalt blek nu, så jag hoppas på att vara mörkare fram emot våren och framförallt sommaren. Är det dumt att välja en som är så jädra ljus då?
Fyller du på penseln under tiden du kör igenom ansiktet?
vilken ska man klicka på? haha... jag kanske är korkad men blir alltid misstänksam när de ser ut så!
) men det är en jättebra färg.

Fy så äcklig armen såg ut 

Oj en brudsminkning
Ja det är fanemig inte illa! Bra där! Congratulerar ![]()
Jag ska köpa en såndär borste, jag måste bara bli säker på om det är den här färgen jag ska ha.. Jag vill ju inte se blekare ut än vad jag är, bara för att jag har en för ljus foundation.
Du säger det alltså? Mm.. mm.. Ju mer jag tänker på det ju mer tycker jag att jag passar i brunt
mohahaa. Jag hittade på en jättegammal bild där jag har på mig brunt. Bilden är tagen med blixt in i en skitig spegeln och anledningen till att det är svart över halva ansiktet är tydligen för att jag såg skelögd ut (don't ask...) Jag har alltså inte satt dit den svarta plutten nu
bilden är egentligen på mitt hår före en klippning. Oj vilka bra ursäkter jag har för allt haha

Haha ja dom färger du skriver skulle jag aldrig ens överväga att ha på mig. Jag är inte så mkt för färg öht, varför vet jag inte. Jag har inte heller så jättemkt kläder, eller iaf inte som jag använder.. En svart/vit randig topp, en gammelrosa, en brun (bilden
) ett par svarta, en djupt lila, en mörkröd/lila och nån grå typ. Koftor har jag bara i grå, cremevit och svart. Jofan! Jag har en grönrandig också
Den köpte jag enbart för att jag ansåg att min garderob behövde nåt i färg, men jag använder den inte
Jag får inte riktigt till det med EMs puder eller foundation eller vad det nu är
Jag får inte bort det blåa under ögonen riktigt... huden blir jämnare på nåt vis, men det blå är kvar. Men det kanske inte är en produkt som kan dölja det?
Och så - under ögat, närmast ögonfranskanten, så har jag små rynkor (trots mina ungar år
) där produkten gräver sig in och gör att det ser ännu skrynkligare ut. Efter ett tag har det blivit mer "fuktigt" och lagt sig som ränder. Ännu ett tag senare så ser det sådär knäckebrödsaktigt ut. Det har ingen foundation gjort tidigare. Försökte få bild på det men det var väldigt svårt. Både mobilen och digitalkameran får det att se bättre ut än vad det är..
Bilderna är tagna rakt i solskenet så jag kunde inte riktigt hålla ögonen öppna haha
Rynkorna

Smet i rynkorna

"Frasigt" några timmar senare

Asch jag får nog lägga ner det här med smink.. eller iaf foundation/concealer. Jag får nöja mig med mascara och på sin höjd lite ögonskugga och kajal.
Tack för all er hjälp!
Jag bestämde mig tillslut för att köpa från EM ändå
Det blev en stor burk semi-matte i färgen Medium och en Long handled kabuki borste. Efter en låååång väntan så kom det tillslut! Jag är supernöjd!
Ett stort tack till mosterYster också!
På kortet nedan (där jag f.ö ser helt dum ut haha) har jag använt produkten på ena halvan. Men bara typ 1 lager så det är inte så värst täckande. JAG ser skillnad men det kanske är svårt för andra att se. Främst runt ögat tycker jag det syns eftersom jag har nån udda orange/brun nyans i hudtonen precis längs fransraden både uppe o nere på båda ögon.
Som sagt, jag är jättenöjd ![]()