• 10 31 Khao Lak

Silverfiskar? Hur får man bort de?

Japp jag undrar helt enkelt hur man får bort silverfiskarna från ens hem? Tycker de är vidriga och äckliga där de tar sig fram i badrummet..

Städar badrummet (ca 1 g i veckan) ska jag göra det oftare?

Hur får man bort de? Får Paniiik på de...

• Svar på tråden Silverfiskar? Hur får man bort de?
  • Lola Jämtland

Man ringer Anticimex.....

• 10 31 Khao Lak

Lola Jämtland
    E det de enda sättet? Vet du hur mkt det kostar? (ont om pengar)

• Lola Jämtland

Bor du i en bostad som du äger eller i hyreslägenhet?

Bor du i hyres kostar det nada. Kontakta hyresvärden....
    Men vad det kostar annars vet jag inte...kolla om du hittar nån info på deras hemsida....

• Lola Jämtland

Det finns säkert nån huskur som funkar men jag tog hjälp av Anticimex för att få bort mina i en lägenhet jag bodde i....

• danjel

annars har väl anticimex affärer som man kan köpa det man behöver för att få bort dom, blir nog billigare än att anticimex själv kommer dit.

• 10 31 Khao Lak

Jag bor i en br...

Okej ska kolla på deras hemsida, börjar bli trött på o slå ihjäl de med doftspray flaskan nu

• Lola Jämtland

För att få bort silverfiskar sprejar de på nåt gift o sånt tror jag knappast att vem som helst kan köpa.....

• 10 31 Khao Lak

Loggar snabbt ur från deras hemsida,, *ryser* över alla hemska djur det finns... tyvärr finns där inga prisuppgifter, får väl ta och ringa de...

Måste jag kontakta ngn i typ styrelsen när det e en bostadsrätt?

• Maggish

Jag har små "larver" i kastrullskåpet i köket, vad är d för nåt? vart kommer dom ifrån? blä, skiitäckligt juh

• Tussetösen

"De är ljusskygga och trivs bäst där det är mörkt och fuktigt, t ex i badrum och kök.
    Helst lever de av socker och stärkelse. Om böcker och papper förvaras fuktigt kan silverfiskarna gnaga sönder dem.

I våra badrum är födan tämligen skral.
    Här lever de av tvålrester och smuts i kakelfogar. Silverfiskar i kök får däremot tillgång till ett dukat bord och är bara miljön tillräckligt fuktig så kan de massförökas här."

jag har samma problem i mitt badrum och ville me veta... men så blev jag mött av denna texten... fy bövelen va grisigt..=)

Svar på tråden Silverfiskar? Hur får man bort de?