• Ethi

Nu får hon ett eget barn

Thalis skrev 2011-02-26 20:59:48 följande:
    Därför att vi i forumet får sådana inlägg varje år och sedan så avregistrerar ts sig..... varför tror du att det inte är fler som skrivit?
    Att jag skrev kan jag tacka min hormoner för,annars hade jag gjort som de flesta andra och struntat i detta!
    Precis... Jag tar inte ts på allvar för fem öre för så där är det ju helt enkelt inte. Alla ens egna barn är ens egna barn, och riktiga syskon, oavsett hur de kommit till en. Det är ingen skillnad på känsla - det är skillnad på sättet man fått dem.

Dessutom verkar det otroligt att i dagsläget försöka bli gravid i bara 1,5 år och sen direkt adoptera.
  • Ethi
    Ethi skrev 2011-02-27 10:18:38 följande:
    Dessutom verkar det otroligt att i dagsläget försöka bli gravid i bara 1,5 år och sen direkt adoptera.
    På grund av de långa köerna alltså.
  • Ethi
    Tuffen skrev 2011-02-27 15:27:58 följande:
    Och nu lägger NI era egna värderingar i det hela. Ni förutsätter att alla som har såväl biologiska som adopterade barn ser på dem på samma sätt.
    Känner man inte på samma sätt för sina barn (oavsett hur man fått dem) så förutsätter jag att man söker professionell hjälp för att lösa det! För så ska det inte vara. Oavsett hur man fått sina barn.
    Tuffen skrev 2011-02-27 15:27:58 följande:
    Vad kan man då göra för att hjälpa kompisen och kompisens barn? Är det inte det som är viktigt, istället för att anklaga ts för att fabulera? Tips och råd önskas nog, inte kritik.
    Fast nu är det inte dessa föräldrar som ställt frågan i ts, utan det är en kompis som "har en känsla", i en historia som för övrigt inte verkar hänga ihop... Förlåt, men det är faktiskt inget att ta på allvar.
Svar på tråden Nu får hon ett eget barn