• Anonym (OO)

Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?

Efter att ha läst tråden om vad man kallar sina döttrars underliv i jämstäldhets-delen undrar jag lite om vad folk kallade sitt eget (och andra vuxna kvinnors) underliv. Alltså inte när ni går till doktorn utan mer när ni pratar med vänner/partners.

Män får givetvis också svara vad de kallar kvinnors underliv.

Själv säger jag nog underlivet eller fittan (när jag vågar).
    Känner inte att jag har ett riktigt bra namn för det Rynkar på näsan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?
  • MattiasFru

underlivet eller muttan, men jag är en av dom som tycker att det är lite jobbigt att prata om just därför att jag inte tycker att det finns något bra ord. "därnere" brukar det väl mer bli ^^

• lillkorpen

Beror på vem jag pratar med. Pratar jag med en kompis eller liknande så kan det bli allt från mutten/muttan till fittan, det varierar. Pratar jag med barn blir det snippan. BM/läkare blir det nog underlivet eller slidan, beroende på vad jag menar.

Med min man så säger vi ylven eller ylvan, haha. Det fastnade efter något dåligt skämt som jag inte ens kommer ihåg, något om att när det var helrakat så såg det ut som ett Y, som i Ylva. Sen fastnade det. 

• Anonym

Musen eller Lisa. Men jag röstade på musen.

• Anonym

Musen, punani eller arenan
    Fast har haft pojkvän från usa så den har fått heta pussy... men nu är den svensk igen!

• Anonym (OO)
    MattiasFru skrev 2011-02-22 22:54:08 följande:
    underlivet eller muttan, men jag är en av dom som tycker att det är lite jobbigt att prata om just därför att jag inte tycker att det finns något bra ord. "därnere" brukar det väl mer bli ^^
    Eller hur! Hur många gånger har det inte varit svårt just för att att man inte vet vad man ska säga.

Typ:
    Jag - Det kliar!
    Pojkvännen - Var?
    Jag - Eh, öh.. Där  *pekar*
  • MattiasFru
    Anonym (OO) skrev 2011-02-22 23:25:27 följande:
    Eller hur! Hur många gånger har det inte varit svårt just för att att man inte vet vad man ska säga.

Typ:
    Jag - Det kliar!
    Pojkvännen - Var?
    Jag - Eh, öh.. Där  *pekar*
    Haha precis så! eller typ "men du veeet" och så förstår han för att det är typ det enda stället som jag säger så om. annars hade jag ju bara sagt att det kliar på stortån ^^
  • Anonym (OO)
    MattiasFru skrev 2011-02-22 23:33:30 följande:
    Haha precis så! eller typ "men du veeet" och så förstår han för att det är typ det enda stället som jag säger så om. annars hade jag ju bara sagt att det kliar på stortån ^^
    MM, det är synd att det ska vara så.
  • Mad as snow

Fittan. Kanske inte till gynekologen, men annars så.

Svar på tråden Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?