• Anonym (OO)

Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?

Efter att ha läst tråden om vad man kallar sina döttrars underliv i jämstäldhets-delen undrar jag lite om vad folk kallade sitt eget (och andra vuxna kvinnors) underliv. Alltså inte när ni går till doktorn utan mer när ni pratar med vänner/partners.

Män får givetvis också svara vad de kallar kvinnors underliv.

Själv säger jag nog underlivet eller fittan (när jag vågar).
    Känner inte att jag har ett riktigt bra namn för det Rynkar på näsan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?
  • kossilalli
    Denebola skrev 2011-02-23 00:15:21 följande:
    Ett tips i all välmening är att säga vagina och vulva, då vaginan endast är det mellan slidöppningen och livmodern, medan vulvan är de yttre delarna av könet. Orden kompletterar alltså varandra och inget av dem är tillräckligt för att beskriva hela könet.
    haha okej, kanske ska säga slida då? Svårt med två namn, komplicerade kvinnor Flört
  • Anonym (h)

Jag säger oftast fiffen...

• Elli47

Det beror ju på vilken del man pratar om så att säga, gäller det slidan så säger jag slidan, gäller det blygdläpparna så säger jag så. Rent allmänt om jag talar med vuxna så använder jag ordet underlivet.

• Denebola
    kossilalli skrev 2011-02-23 00:21:33 följande:
    haha okej, kanske ska säga slida då? Svårt med två namn, komplicerade kvinnor Flört
    Slida är en synonym för vagina, så det hjälper inte så mycket Sen är det många som (felaktigt) använder slida/vagina som namn på hela könet, men det betyder inte att det är rätt

Ja, det är lite komplicerat kanske, men du kanske även förstår varför jag personligen tycker det är jätteviktigt att det ska bli rätt...
  • Elli47
    Denebola skrev 2011-02-23 07:52:26 följande:
    Slida är en synonym för vagina, så det hjälper inte så mycket Sen är det många som (felaktigt) använder slida/vagina som namn på hela könet, men det betyder inte att det är rätt

Ja, det är lite komplicerat kanske, men du kanske även förstår varför jag personligen tycker det är jätteviktigt att det ska bli rätt...
    Har också retat mig lite på den som säger slida om hela paketet... det är ju bara den inre delen så att säga som heter slida!
  • Tuesday

Oftast fittan, men det beror ju lite på situationen, ibland något annat t.ex. underlivet.

• viseversa

Ja det är olika. Kallar den fitta,mutta,slida,underliv bla. olika från gång till gång. Skulle aldrig kalla den "där nere" Jag har ett KÖN precis som killar och den har ett namn. Min sambo säger ju inte "där nere" om sin snopp så varför skulle jag göra det?

• Anonym
    Elli47 skrev 2011-02-23 08:14:18 följande:
    Har också retat mig lite på den som säger slida om hela paketet... det är ju bara den inre delen så att säga som heter slida!
Svar på tråden Kvinnor, vad kallar ni ert underliv?