• CeeJay

starta eget, finns intresse för en barnsecondhand?

Här där jag bor finns det typ 4-5 såna butiker. De flesta gör så att den som lämnar in kläderna/leksakerna får 50% av försäljningsbeloppet (vissa har 40%) och det funkar bra.

En butik som funnits länge har utökat jättemycket senaste året, dom tar även emot herrkläder, sportartiklar för barn och barnutrustning.

Personligen är jag mer för att lämna in än för att handla. Men jag bidrar ju också till att företaget går runt

• CeeJay

Kan tillägga att för henne det går bäst för gäller detta som heltidsarbete. Butiken har öppet ca 4-5 timmar 3 dagar i veckan men det är ett heltidsjobb att packa upp, gå igenom kläderna, prismärka (pris plus kundnummer), rensa ut gammalt och lämna till röda korset.

• CeeJay

Glömde igen..

Hon tar ganska lite betalt för kläderna som lämnas in. Tex allt från 50-200 kr för en vinteroverall i bra skick. Snittet för en sån ligger nog på 80-100 kr vilket jag tror är en bra idé. Det för att många handlar och hon har mycket mycket ruljans på kläder. Hon har väldigt mycket kläder (dam, skor, herr (märkeskläder), gravidkläder osv och är väldigt poppis även som person så hon drar nog in rätt mycket pengar trots (eller kanske just pågrund av) det låga priserna !!

Svar på tråden starta eget, finns intresse för en barnsecondhand?