Inlägg från: Odetta |Visa alla inlägg
  • Odetta

En unge i minuten

Ferrari72 skrev 2011-02-25 11:24:09 följande:
    Men hur blir det då med integriteten? Jag menar, jag gjorde ett planerat snitt, kommer dom bara in och filmar helt plötsligt elr är allt uppgjort innan vilka som vill vara med och inte?? Jag menar, tänk om nån ligger där med benen spretandes och så kliver filmteamet in tadaaa liksom. Hur funkar det eg?
    dem filmar inga som inte vill bli filmade...och vill man vara med så har man fått ge skrifligt medgivande först
    Ferrari72 skrev 2011-02-25 14:33:53 följande:
    Tycker det är förjävligt att kameror sitter uppriggade. Man vet ju aldrig. Jag skulle inte acceptera det, vare sej dom var på eller ej! Nej, fy!
     Varför? Ingen av kamerorna var konstant på och filmade alla utan alla kameror var fjärrstyrda och filmade bara dem som gett sitt medgivande. Så varför så anti?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 12:13:08 följande:
    Självklart kommer jag och mannen sitta framför tv:en och titta och få glädjetårar haha
    En tjej i min tråd är med oxå dom filmade henne när hon födde sin son roligt kommer att bli att se på
    En unge i minuten då
    *vinkar*
  • Odetta
    lier1979 skrev 2011-02-25 20:51:11 följande:
    Vi har blivit filmade! Första barnet. Väntar med spänning på attfå se det färdiga materialet! Skönt att man får godkänna det innan det sänds :) Vi kommer vara med rätt sent i serien. Tre av rummen hade monterade kameror, fyra per rum tror jag det var. Jag tänkte inte på kamerorna efter en stund. Det gäller nog att inte vara för självkritisk när man får se sig själv... :)
    Hej! Vi blev också filmade!!! Kul med en till

Vi tänkte inte heller på kamerorna...tyckte snarare att det var lite kul med surrandet när dem ändrade och fokuserade inställning 

*vinkar*
  • Odetta
    lier1979 skrev 2011-03-04 18:24:02 följande:
    Ni som blivit filmade, har ni fått se er del än? Hur kändes det i så fall! Vi väntar fortfarande på att få se det ihopklippta materialet för godkännande! JAg är sååå nyfiken och längtar till måndag för att få se hur programmet är upplagt Skrattande
    Vi har inte heller fått vårt material ännu...är som du sååååååå nyfiken
  • Odetta
    Kickan90 skrev 2011-03-04 19:30:16 följande:
    nej usch, ska de skrämma livet ur en eller? xD haha!
    jag ska nog kolla när de börjar men antar att jag kommer att byta kanal lika snabbt xD haha!

dock hade jag aldrig gett mitt godkännande, men behöver inte fundera så mkt på de då jag ej bor nära västerås xD 
    Jag ställde faktiskt upp för att visa hur FIN en förlossning kan vara Denna bebis är mitt femte barn och jag kände mig trygg i uppgiften...ingen skrik och panikförlossning utan en jättefin upplevelse som jag gärna delar med mig av

*kram*
  • Odetta
    Sundri skrev 2011-03-23 19:24:59 följande:
    Ang långa förlossningar och att de är inne länge tror jag beror på att paren inte bor i Västerås, många bor nog i omnejden och då skickar de ju inte hem de eftersom man inte vet hur snabbt det kommer gå! Jag vet att vissa inte bor i Västerås men är inte säker på alla..,
    sundri: har du fått se ert material ännu? Vi fick se vårt igår och har nu godkännt det...vi kommer vara med i progrtam 6 är det tänkt
  • Odetta
    Sundri skrev 2011-03-26 21:25:33 följande:
    Odd; Åh vad spännande!!!! Vi kommer kanske att få se vårt nästa vecka, dör av spänning och nervositet!!!! Sa du till om många ändringar eller var det bra på en gång? Visst är det 4e programmet på måndag?
    Hoppas du får se ditt snart med! Vi ville inte ändra nått alls, det var så himla bra gjort som det var Sedan kommer det troligtvis klippas ner lite till än det man får titta på och godkänna men det är väl ok.
  • Odetta
    Sundri skrev 2011-03-27 19:13:25 följande:
    Så då kommer ni få se det igen när det är helt färdigklippt? Kommer musiken vara pålaggd då med? Åh så spännande!!! Hon sa att det förmodligen skulle vara klara med första klippningen i veckn som kommer så jag håller tummarna!! Vi är ju två program efter er.. Vilken dag fick ni se ert?
    vi fick vårat i fredags och det hade musik och allt 
  • Odetta
    Tessum:

Jag har också fött både med EDA och utan och kan jämföra

Första barnet fick jag en EDA som tog jätte bra, kände inte mina värkar, men väl krystvärkarna när dem kom.

Andra barnet hann inte EDA kicka in ordentligt för det gick så fort (stannade altså inte av utan gick snarare snabbare, kände mina krystvärkar utan problem)

tredje barnet fick jag för mig att föda helt utan smärtlindring. Fy fan vad ont det gjorde!!! Snabb förlossning där med, men jag undrade flera gånger under förlossningen vems jävla ide det egentligen var att föda naturligt (min såklart och eftersom trean är född på ett ställe det inte gick att få smärtlindring på så gick det ju inte heller att ändra sig)

fyran tog jag EDA som inte hann riktigt med heller, även där stannade det inte av utan gick snarare snabbare, kände mina krystvärkar utan problem.

Nu med femman så fick jag EDA och jag fick den i tid *tjoho* den tog jättebra förutom att jag hade en stor fläck (som en melon kanske) som inte var bedövad ALLS. För att den skulle vara någorlunda bedövad ville jag att dem skulle pumpa på mer vilket resulterade i att mitt ena ben totalt försvann för mig. Mycket intressant känsla att inte ha någon känsel   

summa summarum: Jag tycker EDA är en jätte bra bedövning. För MIG har den inte avstannat förlossningen utan gjort att jag slappnat av mer och genom det påskyndat det hela.
  • Odetta
    Eisa skrev 2011-03-30 06:33:48 följande:
    Helvete vilken bitch till barnmorska. "Det var en DUKTIG mamma" (med daltande röst)

En jävla tur man inte födde i Västerås. Jävla stenåldersmentalitet. "Men bebisen vill träffa sin mamma nu" (daltande röst igen)
    Jag hade fan klappat till barnmorskan.
    Hon är ganska ensam där om att vara så, dem andra är mycket bättre. så fördöm inte Västerås förlossning pga henne 
Svar på tråden En unge i minuten