• LinaTed

    En unge i minuten

    Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

    Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

    Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?


    ♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • TEmamma

    Jag ska absolut kolla, ska bli riktigt kul! Jag älskar att titta på förlossningsprogram, men det här är ju lite speciellt eftersom det är från sverige, de flesta nu är ju från USA o Storbrittanien och det är ju inte riktigt samma sak..

  • Alis volat propriis

    Å tack för infot, vad roligt! kan aldrig se för många förlossningsserier

  • Ferrari72

    Men hur blir det då med integriteten? Jag menar, jag gjorde ett planerat snitt, kommer dom bara in och filmar helt plötsligt elr är allt uppgjort innan vilka som vill vara med och inte?? Jag menar, tänk om nån ligger där med benen spretandes och så kliver filmteamet in tadaaa liksom. Hur funkar det eg?

  • Koppkaka
    Ferrari72 skrev 2011-02-25 11:24:09 följande:
    Men hur blir det då med integriteten? Jag menar, jag gjorde ett planerat snitt, kommer dom bara in och filmar helt plötsligt elr är allt uppgjort innan vilka som vill vara med och inte?? Jag menar, tänk om nån ligger där med benen spretandes och så kliver filmteamet in tadaaa liksom. Hur funkar det eg?
    Du får säga till innan om du vill bli filmad, ingen filmas utan tillåtelse. Så du kan vara lugn :)
    Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Ferrari72
    Koppkaka skrev 2011-02-25 11:31:34 följande:
    Du får säga till innan om du vill bli filmad, ingen filmas utan tillåtelse. Så du kan vara lugn :)
    Jag oroar mej inte, har redan fått mina 2 barn, tänkte mest på andra stackare!!
  • Carro W

    Men i den engelska versionen "One born every minute" så är det väl installerade kameror i rummen, inget kamerateam?


    Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Miniapa

    Det är samma här, det är väl ca 30 kameror uppsatta som filmar men antar att det bara är de rum som ger tillåtelse som de är på i.


  • 3 barns mamma84

    Självklart kommer jag och mannen sitta framför tv:en och titta och få glädjetårar haha
    En tjej i min tråd är med oxå dom filmade henne när hon födde sin son roligt kommer att bli att se på
    En unge i minuten då


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • jennsan86

    Halloj, jag fick min dotter 1 februari och födde på förlossningen i västerås. Kameror satt uppriggade i förlossningsrummen men det var bara de som tackade ja till att vara med som kamerorna och mikrofonerna slogs på hos. Själv valde jag att avböja, kändes rätt då eftersom jag skulle få mitt första barn och inte visste vad som väntade mig. Nu i efterhand när man vet att allt gick så bra så skulle det kanske ha varit lite kul att vara med. Jag har två kompisar hittills som jag vet är med, tänker också bänka mig framför tv:n! Så himla kul! 

  • Livisu
    jennsan86 skrev 2011-02-25 12:18:12 följande:
    Halloj, jag fick min dotter 1 februari och födde på förlossningen i västerås. Kameror satt uppriggade i förlossningsrummen men det var bara de som tackade ja till att vara med som kamerorna och mikrofonerna slogs på hos. Själv valde jag att avböja, kändes rätt då eftersom jag skulle få mitt första barn och inte visste vad som väntade mig. Nu i efterhand när man vet att allt gick så bra så skulle det kanske ha varit lite kul att vara med. Jag har två kompisar hittills som jag vet är med, tänker också bänka mig framför tv:n! Så himla kul! 
    =) Jo men kunde man inte fått kolla först och sen svara ja eller nej?
Svar på tråden En unge i minuten