Inlägg från: Alis volat propriis |Visa alla inlägg
  • Alis volat propriis

En unge i minuten

Å tack för infot, vad roligt! kan aldrig se för många förlossningsserier

• Alis volat propriis

Ja, tack ni som ställer upp, det är så roligt att se!! Och många glädjetårar blir det! Man minns ju precis hur det var, jag vill nästan göra det igen! Paren i gårdagens program var ju bara för söta!

• Alis volat propriis

Jag hade texten på och då stod det Li

• Alis volat propriis

nån som vet om det går nåt repris av programmet och när? missade igår

• Alis volat propriis

Men hallå, är det så konstigt att de säger att man är duktig, oavsett om man föder helt naturligt eller på huvudet och helbedövad???? Deras roll är väl att peppa och förlossning är ju för de flesta en påfrestande psykiskt och fysisk utmaning, speciellt för förstagåångsföderskor. Självklart skall de peppa och pusha, det är deras jobb. Varför skulle det ha med nån värdering av duktighet att göra??? Förstår inte ens diskussionen. Kvinnorna själva kanske värderar varandras förlossnngar olika men barnorskan säger väl så till alla lika som allas barn är fina och söta när de kommer ut (eller var just mina extra söta och fina så de var tvungna att ommentera det?

Och för mig är det ganska självklart att smärtan under förlossningar känns, är och upplevs olika. Bara för att jag inte tyckte att det gjorde såå ont under min förlossning så skulle jag kanske inte kunna hantera smärtan på samma sätt om jag upplevde någon annans förlossning. Därför kan man egentligen aldrig jämföra.

Svar på tråden En unge i minuten