Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

En unge i minuten

Jag förstår dock inte varför hon som blev igångsatt bara låg ner hela tiden? Var hon förlamad och blev igångsatt därför? Ingen skugga över henne alltså, men jag tycker väl att barnmorskorna borde ha underrättat henne och uppmuntrat henne till att röra på sig eftersom förlossningen går fortare framåt då. Dessutom känns det ju som att de någon gång kunde ha förklarat för henne att katastrofsnitt kan ske, ungen hade ju problem med hjärtljud länge.

Samma sak med att de gav henne epidural så tidigt. Hon bad ju inte om det själv, varför tar de då beslut om att ge henne en bedövning som kan sakta av förlossningen? Jag hade inte varit nöjd med den personalen om det hade varit jag faktiskt.

• Bonanza
    jessi30 skrev 2011-03-09 19:01:38 följande:
    Får man epidural blir man väldigt tung och nästan som förlamad i benen. Kanske därför hon låg ner hela tiden?
    Jag tyckte också det gick väldigt fort med hennes epidural. Hon hann knappt komma in till förlossning ju...
    Men hon låg ju redan innan hon fick epidural. Hon låg hela tiden. Dessutom kan man mycket väl vara uppe och gå med epidural, det är nästan ännu viktigare eftersom epiduralen kan stanna av förloppet.

Äh jag vet inte, huvudsaken är ju att hon är nöjd. Men personalen tog märkliga beslut tycker jag.
  • Bonanza
    Lillismaj skrev 2011-03-09 19:04:04 följande:
    Men allvarligt talat? Tror du på fullaste allvar att alla kan resa på sig och gå omkring hur som helst? Du måste förstå att vissa har värkar som gör att man absolut inte kan gå omkring.
    Jag blir förvånad när ni tjejer säger såna här saker.
    Hon blev igångsatt och verkade ligga ner hela tiden. De kanske bara visade när hon låg ner men jag tycker fortfarande att det är konstigt att PERSONALEN inte såg till att hon var upprätt eftersom förlossningen och kvinnan gynnas av det.

Det var ju samma sak med epiduralen, tjejen bad inte om det utan det var personalens idé. Varför i helskotta då?
Svar på tråden En unge i minuten