Inlägg från: catwinter |Visa alla inlägg
  • catwinter

En unge i minuten

Sundri skrev 2011-05-04 07:58:09 följande:
     och när jag började hå över tiden hittade jag en tråd här om att "dyka" så jag antar att det var det jag gjorde
    Jag såg i ditt ansikte att du verkade möta värkarna på ett annat sätt än de flesta gör och tänkte för mig själv, hon kör nog dyktekniken... jag hade rätt!.

Får jag någonsin fler barn ska jag testa det, det verkar oslagbart. Första gången fick jag panik och gallskrek NEEEJ NEEEJ NEEEJ  för att  värkarna kom rasande alldeles för häftigt efter håltagnngen och jag kunde inte andas mig igenom dem. Nästa gång (ifall jag får föda vanligt, första slutade med katastrofsnitt)  verkar det ju bra att testa att bara svepas med ist för att fajtas med värkarna som om de vore en boxningsmotståndare man ska möta... :D
  • catwinter
    Odetta skrev 2012-05-18 16:38:59 följande:
    Jag har gjort så vid mina fyra senaste förlossningarna, men viste inte att det fans en teknik med ett namn

Första förlossningen var ren panik och andra fick jag en härlig sinnesbild av att jag var på ett hav och surfade! Varje värk var en våg och varje våg surfade jag närmare stranden -målet! Har efter det förfinat mitt tankesätt och ser verkligen redan fram emot att få föda sjätte barnet
    Åh det låter härligt. <3

Jag började se serien härom dan, det är därför jag skriver så sent. :D Jag diggade Ida... "KNULLA vad ont det gör!" sa hon när hon fick kvaddlar, haha vad jag skrattade. Så skulle jag inte kunna säga inför min morsa. Hon var så skön. Kvaddlar vill jag också testa, det verkar skönt och jag tror att jag skulle klara den första smärtan bra... efter att ha bytt ut 9 tänder är man inte rädd för smärtsamma sprutor. Bedövningssprutan i tandköttet är det värsta av ALLT, särskilt när det är på en framtand där de sticker i det hårda köttet. Gaaaaah! DDDDD:
Svar på tråden En unge i minuten