• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • shitvadjaghatar

Var det bara jag som tyckte gårdagens avsnitt var skittråkigt?
    Personalen var så beige på nåt sätt.

Jag tappade koncentrationen direkt och såg typ ingen skillnad på förlossningarna, men jag måste säga att den familjen där pappan var mörkhårig verkar vara så himla fina. När  mamman krystade ut bäbisen helt tyst och sen hennes min när hon såg bäbisen, och pappan var så himla söt och stolt.

Verkligen söt familj.

• Uliise

Bara jag som tycker att de kommer in så himla tidigt? Man ser ju inte på dem att det är på G.

Visserligen var ju jag öppen 9 cm när jag kom in, kanske inte ska jämföra med det...

Majken 100421
  • Lindreas
    Uliise skrev 2011-05-03 11:56:04 följande:
    Bara jag som tycker att de kommer in så himla tidigt? Man ser ju inte på dem att det är på G.

Visserligen var ju jag öppen 9 cm när jag kom in, kanske inte ska jämföra med det...
    Haha, nej, det ska du nog inte jämföra med.
  • Sundri

Hej och tack för fina ord:) Aint your fairytale; norra gryta, jag kolla på dina kort och känner igen dig med... Vi åkte in "tidigt" (5cm) för att min förra förlossning gick med raketfart och jag inte ville riskera att föda hemma... Sen kan jag säga att jag hade två värkar på vägen från ytterdörren till rummet som de inte visar, kanske är därför man ser så oberörd ut!

• Gaytjej

Kollar på TV4 Play just nu, har inte tänkt på det innan, men nu såg jag att ena tjejen fick gå ut i korridoren för att gå på toa! Det finns alltså inga toaletter på rummet? Är det vanligt eller ovanligt? Min förlossningserfarenhet är begränsad till länssjukhuset i Halmstad, och där finns det iaf toa (och dusch!) på rummet..

• CoolJen
    shitvadjaghatar skrev 2011-05-03 11:25:46 följande:

Var det bara jag som tyckte gårdagens avsnitt var skittråkigt?
    Personalen var så beige på nåt sätt.

Jag tappade koncentrationen direkt och såg typ ingen skillnad på förlossningarna, men jag måste säga att den familjen där pappan var mörkhårig verkar vara så himla fina. När  mamman krystade ut bäbisen helt tyst och sen hennes min när hon såg bäbisen, och pappan var så himla söt och stolt.

Verkligen söt familj.

Jag kan erkänna att jag också hade svårt att skilja dem åt, mycket som liknade varandra.
  • Sundri

Det är tur att våra män är olika ;) Nej vi har inte toalett på rummen, det var därför jag fick springa för att försöka hinna mellan värkarna;) Vad lyxigt med både toa och dusch på rummen!!!!

• 5 barnsmamman

kikar in här tittar oxså på detta pogram.Nåt som jag blir förvånad och smått irreterad på är att det ska vara ryggbedövning och sent att ta hål på hinnorna.
    Jag har fött på danderyd ks och löverströmska men den bästa är danderyd där lyssnar dom på en samt att pappan får vara med på ett bra sätt.min sambo tittar inte på det längre för han tycker att pappan inte får göra så mycket.
    igår vart man förvirrad och ingen toa på rummet det har man haft jämt.

• lier1979

Jag åkte också in tidigt pga vattenavgång, har sedan långt att åka, fick onda värkar och vågade inte åka hem! Svårt att veta när det är första barnet!

• Satchel

Finns inga toaletter på de flesta av rummen på Blekingesjukhuset där jag ska föda snart heller, så ni som har det på era sjukhus - njut av lyxen

Svar på tråden En unge i minuten