• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Uliise
    lier1979 skrev 2011-05-16 23:16:19 följande:
    Jo det var lite drygt och vänta!
    Tack!
    Åh, det var du som fick sugklockan, alltså jag satt och grät och tyckte det var så hemskt! Grymt jobbat
    Majken 100421
  • Jessan

Såååå himla bra! Födde själv en tjej och hon fick också komma ut med sugklocka.

Jag började tokgrina när låten med Make you feel my love med Adele spelades i slutet, den sjunger jag nästan varje dag för min lilla Annabelle!

• lier1979

Jag fick en liten chock, från att inte ha direkt ont alls till att hon var ute tog 8 min med sugklockan, hängde inte riktigt med!

Kul att få veta vilken låt det var, har inte kollat det, den är superfin!

• Flygande

Tråkigt att det är slut, hoppas på ny säsong.

Angående toalett på rummet, när min kompis födde lurade de henne att det inte fanns för att hon skulle få röra på sig. Hon insåg först efteråt att hon inte hade behövt vara ute och ränna i korridoren, men det var nog inte så dumt ändå.

• Analoga

En sak jag undrat över när jag sett alla avsnitt av "En unge i minuten"....det är att praktiskt taget alla mammor bara verkar ligga i sängen hela tiden?? Är det specifikt för V-ås BB eller vad? Glad

Jag fick höra att det var bra att vara uppe och röra på sig, vi vandrade runt avdelningen osv

• Odetta
    Analoga skrev 2011-05-18 11:54:28 följande:
    En sak jag undrat över när jag sett alla avsnitt av "En unge i minuten"....det är att praktiskt taget alla mammor bara verkar ligga i sängen hela tiden?? Är det specifikt för V-ås BB eller vad? Glad

Jag fick höra att det var bra att vara uppe och röra på sig, vi vandrade runt avdelningen osv
    Det är klippningen av programmen och inget mer. Jag kan nog lova att vi alla har varit uppe och rört på oss under förlossningen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Sundri

Japp det är garanterat klippningen!!! Tror de får bäst bilder och bäst ljud i sängen på rummet eftersom sängen inte fick flyttas pga vinklarna på kamerorna och det är helt tyst i bakgrunden, skulle tro att det är orsaken...

• Aniko

Jag har också märkt att alla mammor i programmet fött halvsittande/halvliggande. Jag själv födde så för 3 veckor sedan och det gick väl okej men det kändes inte så naturligt. Egentligen ville jag vara uppe och röra på mig mer innan krystandet men jag tror att personalen ville ha mig i sängen för att kunna övervaka hjärtljuden bättre (?). Kommer inte ihåg så noga då jag var rätt så borta en stor del av förlossningen.

• lier1979

Av mina 26 timmar så visades ca 20 minuter! Jag var uppe massor! Bodde på bollen, gick fram och tillbaka i korridoren, stod upp och hängde i gåbordet... Jag låg ner och födde för att det blev sugklocka! Dom har valt att klippa det så helt enkelt!

Svar på tråden En unge i minuten