Inlägg från: spunge |Visa alla inlägg
  • spunge

Pojke i klänning?!

Anonym skrev 2011-02-25 02:04:49 följande:
    Detta genusskit har gått för långt, som allt annat i detta Velourputt-land! Inte fan styr man väl ut en grabb i klänning!!
    nä, för pojkar ska bara ha spindelmannen och stålmannenkläder, flickor ska bara ha rosa!!
    men du..ta för fasiken inte på dej jeans och skjorta, det är till för män!
    du ska ha rosa klänning, gärna nåt glittrigt.. ett + om du har en rosett i håret!!
    det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • spunge

skitkul att dom som är mot klänning på pojkar och härjar om att det är fel och sjukt  är anonyma, medans dom som är för inte det.. hhaha!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • spunge
    deep purple skrev 2011-02-25 08:05:10 följande:
    ..att vi ser homosexualitet som något sjukt,vi är måhända gammaldags i synsätt men vi gör det vi tror på. Det finns inga böcker hos om Kalle med två mammor och barnens kläder är pojk respektive flickmodell för respektive
    på riktigt??
    sitter ni och säger till era barn att homosexualitet är fel och sjukt??
    stackars stackars ungar!!
  • spunge
    deep purple skrev 2011-02-25 08:00:21 följande:
    Världen håller på att barka iväg utför,inte gör man bara sjuka saker,nej sedan ska man argumentera för det också,jag skulle aldrig skicka mina söner till förskolan i klänning. Likaledes så talar vi öppet hemma om alla avarter som florerar och vi sticker inte under stol med att b
    vad för avarter?
  • spunge
    deep purple skrev 2011-02-25 08:08:46 följande:
    Ja, det gör vi.
    varför?
  • spunge
    Candelavern skrev 2011-02-25 08:51:19 följande:
    Med tanke på hur dömande många är i den här tråden, och ifrågasätter barns kläder, inför barnen dessutom, och hur ni ser på dessa barn är det inte konstigt att det finns barn som växer upp och mobbar andra barn. NI tutar i era barn vad som är "normalt" och vad som är "konstigt". Ni borde skämmas ta mig fan.
  • spunge
    deep purple skrev 2011-02-25 13:52:54 följande:
    Odla personlighetsstörningar, å andra sidan faller äpplet sällan långt från...
    men du, kan inte du forsätta fostra dina stackars barn att bli homofober (ååå va jag hoppas att du får homosexuella ungar!!).. du är skitläskig och obehaglig bara!
  • spunge
    johannalo skrev 2011-02-25 13:59:17 följande:
    Hur? För att tex denna klänning är skapt för flickor! Det är precis som jag skrev om BH, de är också skapta för tjejer/kvinnor även om det sannerligen finns killar med tuttar!

Jag tycker det är jättebra att pojkar och flickor kan leka med samma saker, men jag tycker att på någotvis det går till överdrift om man sätter på pojken klänning. VARFÖR? för att föräldern ska yttra sig  om att alla har rätt till att se ut som man vill eller va?
    men bh sätter du väl inte på barn? oavsett kön??
    låt ungen ha klänning på sig, vad är problemet?
    kanske har han sett storasyster ha klänning och vill oxå ha..
  • spunge
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 14:16:55 följande:
    Ja verkligen...
    En liten transa kanske skulle få mamma/pappa att inte se världen så svart eller vit!
    sant!
    begriper inte hysterin med allt bög-snack som börjar så fort genuspratet börjar..
    min bästa killkompis är bög, han har då aldrig haft en klänning på sig..
    min polares farsa däremot klär sig i klänningar.. han är gift med en kvinna och har barn.
  • spunge
    Elit skrev 2011-02-25 14:18:21 följande:
    Vad jag skrev var att det är smidigt att ha några klara symboler så de som vill kan visa vad de tillhör så kan de som inte vill använda sig av neutrala färger. När de blir äldre kommer de ändå ganska lätt gå att skilja ut och genom att ha vissa typer av kläder kan du visa om du exempelvis är "transexuell" eller något liknande. Det blir ju en del av deras identitet som de kan välja att uttrycka så. Jag vidhåller att det underlättar att ha vissa saker som är specifika och vissa saker som är gemensamma för könen. Detta för att skapa mer möjligheter för människor att uttrycka sig.

Vi kan väl ändå enas om att det förmodligen inte finns någon här som anser att killar och tjejer är olika mycket värda eftersom de är olika?
    du, det börjar lukta lite nazi-tyskland här...
Svar på tråden Pojke i klänning?!