Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

Anonym (***) skrev 2011-02-24 13:57:18 följande:
    Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 
    Varför är det kränkande för Linus att ha på sig klänning? Det kanske var hans klädval, både i butiken och som dagens plagg.

Är det kränkande om Stina har på sig en manströja också?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Men herregud!) skrev 2011-02-25 16:12:42 följande:
    Barn kan väl också vara killar?
    Ja, det kan de. Och killar kan väl också få klä sig som de behagar?
  • Dorian Ertymexx
    augustisten skrev 2011-02-25 16:32:02 följande:
    Nej - du skulle troligen trott att det var en flicka bara.

Och varför i hela världen skulle du skratta högt åt ett barn. Mår du inte bra psykiskt?
    Fick väl inte mobba klart i skolan, antar jag, och passar på nu?
  • Dorian Ertymexx
    Elit skrev 2011-02-25 16:45:25 följande:
    Well det är du som har den extrema ståndspunkten så det är upp till dig att bevisa det.
    Är det? Jag tycker att det är ni som har de extrema ståndpunkterna.
  • Dorian Ertymexx
    Michisen skrev 2011-02-25 17:42:19 följande:
    Jag förstår din undran TS!
    Jag menar... vita strumpbyxor till dagis, herregud, så opraktiskt! De blir ju smutsiga på en gång!
    Precis! Rosa hade varit mycket mer praktiskt där!
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2011-02-25 17:31:53 följande:
    Självklart hade jag inte asgarvat barnet rätt i ansiktet, men hade jag kommit
    gående med en kompis och sett en kille i 10-årsåldern med klänning då
    hade jag garvat tillsammans med min kompis. Barnet hade självklart inte fattat
    att vi garvat år hans utstyrsel
    Aha. Så, om man får tro andra trådar, så är barn känsliga nog att känna av om en pedofil ens tittar på dem och blir kränkta av det, men de fattar inte att någon skrattar åt dem. Snacka om spännande selektiv varseblivning. :P
  • Dorian Ertymexx
    Satfläsk skrev 2011-02-25 17:36:33 följande:
    Jag är så grymt trött på detta "genustjafs"!!!

Jag bryr mig inte det minsta om vad ni väljer att klä era barn i men det har ju gått alldeles för långt.

Flickor ska inte ha rosa eller "hello kitty" men på pojkar är det helt okej. Många skulle dessutom neka sin dotter att ha dessa kläder. Ni VILL inte att de ska ha "pojkigt" eller "flickigt" men samtidigt sitter folk och skriver att barn är barn och ska bestämma själva när ni i själva verket nekar era barn vissa saker pga en åsikt ni har. Detta har jag sett i flertalet trådar och det är så tröttsamt.

Det finns 2 barn på min dotters förskola som har föräldrar med "genustankar" den ena är flicka och den andra pojke. Det konstiga är att pojken har en massa rosa, ljusa och glada färger medans flickan har dessa mörka tråkiga färger.  Så nu ska det vara tvärtom då istället? Ähh, ägna er åt något viktigare än och sitta och tjafsa om att "Linus" har klänning på sig. Så länge han har bestämt det själv, trivs i den och föräldrarna inte försöker visa sina åsikter genom sitt barn så spelar det väl ingen roll??
    Snacka om självmål...

EXAKT så! Så länge barnen trivs i vad de har på sig så ska det vara OK. Det är vad vi, "genusfjafsare" tycker! Det är MOTSTÅNDARNA som tycker att pojkar ska ha blåa praktiska kläder och flickor ska kläs i rosa, ömtåliga, lekfientliga kläder! Ingen säger att flickor inte får ha rosa, bara att de inte ska TVINGAS ha rosa.

Och det du kallar "mörka tråkiga färger" kanske är flickans favoritkläder! Vem är du att rata hennes kläder då?
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2011-02-25 17:45:34 följande:
    En kille kan klä sig i vilka färger han vill, allt måste
    inte vara grått, vitt och svart.
    Men varför klä sig i klänning? Om inte bara för att provocera?
    Och låta sina klasskamrater ha nåt kul att berätta när de kommer hem?
    Klassens clown liksom
    Den stackars killen har säkert en mamma som är övertygad om att hon
    har en "hen", och vill visa det för omvärlden.
    För att han kanske gillar plagget?

Jag undrar dock över dubbelmoralen här, för jag gissar att ni inte fnittrar och skrattar åt skottar när de drar runt i sina kjolar?
  • Dorian Ertymexx
    sannapannapådal skrev 2011-02-25 17:54:47 följande:
    Jag har 4 stycken och aldrig i livet att jag skulle sätta på mina söner
    klänning eller kjol.
    Mina döttrar klär sig i tjejkläder, de skulle aldrig vilja ha nåt annat.
    Och mina barn mår hur bra som helst, väldigt trygga i sig själva.
    Och jag anser att jag har den normala åsikten om detta med killar
    i klänning.
    Ingen av mina kompisar skulle sätta på sina söner klänning de heller.
    Hade de sett det hade de garvat de med, det kan jag lova.Glad
    Ehm, jaha? "De skulle aldrig vilja ha något annat"? Har du hjärntvättat dem, eller har du en mag kand (magus kandidatexamen) i spådomskonst?

Jag skiter högaktligen i om din åsikt är normal, onormal eller paranormal. Folk tyckte det var normalt att titta på när folk slog ihjäl varandra en gång i tiden, var det helt OK då, bara för det? Det var också normalt att hålla sig med svarta slavar för inte så länge sedan. Var det käckt och fint och rätt bara för att det var normalt?
  • Dorian Ertymexx
    Michisen skrev 2011-02-25 18:00:47 följande:
    ...bara åt australiensare som låtsas vara skottar på film. Är det okej?
    Aja, men just han är en tönt över lag.

Men visst är det dubbelmoral att å ena sidan dräggla över "Braveheart" för att i nästa stund hindra sin unge från att klä sig exakt likadant?
Svar på tråden Pojke i klänning?!