Inlägg från: Lilith Dark |Visa alla inlägg
  • Lilith Dark

Pojke i klänning?!

Vad är det som upprör så mycket känslor med pojkar i klänning? Här har ni något att gnälla på för enligt er kommer han aldrig att bli "en riktig man" även om nån aldrig kan svara på vad det innebär.

• Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:16:50 följande:
    Den där munderingen ser ju inte på något sätt annorlunda ut än om det varit en flicka som bar den.
    Nej men han är ju pojke, och det vet ju alla att pojkar får inte ha klänning.
  • Lilith Dark
    Veladis skrev 2011-03-12 17:27:37 följande:
    Det är ju t o m så att pojkar inte kan ha klänning, eftersom det är en tjejplagg. Så antingen är det ingen pojke, eller så är det ingen klänning, för om en pojke har den måste det per definition heta något annat... Obestämd
    Och sen är han ju kränkt också om man läser TS. Konstig son jag har som kränker sig själv i såna fall.
  • Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:39:29 följande:
    Det där med kränkningen tycker jag är ett helt sjukt uttalande. Varför i helsike har vi sådana extrema plagg på våra små barn som gör att det ena könet kränks om det skulle bära samma som det andra könet. Helt otroligt.
    Undrar om min dotter känner sig kränkt när jag ger henne ett par byxor att ta på sig?
  • Lilith Dark
    linas fina skrev 2011-03-12 17:45:27 följande:
    Nej för det vet väl alla att det är en kränkning att som pojke förknippas med en tjej. Men som tjej är det helt okej att ha "killattribut".
    Ja just ja det glömde jag. Då kan jag alltså fortsätta att låta henne  ha byxor, men genast plocka bort alla klänningar ifrån min son eftersom att han blir kränkt när han själv väljer att ha det på sig, vilket på sikt kommer att leda till djupa problem hos honom som vuxen eftersom att han blev kränkt som barn.
  • Lilith Dark
    Yildirim skrev 2011-03-13 15:03:29 följande:
    Och? Han gjorde det på skämt? PÅ LEK snälla du...

Inte precis så jag skulle låta mitt barn kleta på sig läppglans och ögonskugga när den ska till dagis tex....
    Så det är helt ok att pojkar har klänning om de leker och klär ut sig, men inte om de har det till vardags för att de känner sig fina och gillar klänning? Hej dubbelmoral
  • Lilith Dark
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:09:31 följande:
    Tycker inte du att det är gaaaanska stor skillnad på att på skoj smeta lite läppglans på läpparna i tv och att springa runt i klänning?

Min son kommer slippa ha klänning på sig iaf.... smetar han på sig  läppglans så skrattar vi åt det ens stund sen torkar jag bort de.

Men man behöver inte se ut som en transvestit på dagis.
    Nja, jag kan tänka mig bra mycket värre saker än att en pojke har klännig på sig. Fyraåriga flickor med tröjor som slutar vid naveln. 11åriga flickor med lågt skurna jeans och stringtrosor som syns. Små flickor med jeans så tajta att de inte kan springa, klättra i träd utan måste leka stillasittande lekar trots att de kanske hellre vill spela fotboll. Så jo, jag kan tänka mig bra mycket värre saker än en liten pojke i klänning.
  • Lilith Dark
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:16:56 följande:
    Det är givetvis också sjukt, men det betyder inte att man måste låta pojkar springa runt i klänning...
    Men varför ska de inte få ha klänning om de vill? Ge mig ett enda vettigt argument förutom att det är ett tjejplagg för det är inget annat än ren dumhet. Det var inte många år sen byxor var ett killplagg men sen kom nån på att det var ju rätt idiotiskt att tjejer inte skulle få ha det, så nu är det mer vanligt med byxor hos tjejer än klänningar och kjolar.

Jag säger inte att man måste tvinga alla pojkar att ha klänning, jag säger bara att det finns ingen hållbar anledning att neka dem att ha det om de själva vill det.
  • Lilith Dark
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
    Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.

En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.

Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?

Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
    Du tror på fullaste allvar att om en lite pojke på dagis får ha klänning på sig så kommer han att bli transa? Då måste jag genast upplysa min 13åring om att det är minsann dags för honom att genast bli det, med tanke på att han hade klänning på sig ibland när han var liten. Och när jag har visat honom bilder från när han var liten så har han bara skrattat, inte har han skällt ut mig inte. Och medan jag ändå är igång ska jag upplysa min fyraåring om att han kommer att bli transa det när han blir stor och i förebyggande syfte boka in en tid omgående på BUP åt honom. Och jag kan tänka mig värre saker han kan bli än transa, en ointelligent, inskränkt människa som du ser jag som långt mycket värre än transor.

Hur ignorant är du egentligen? Tror du att ett enda klädesplagg kommer att avgöra vilken sexuell läggning man kommer att ha som vuxen? Det är såna föräldrar som du som bidrar till att mobbing förekommer. Jag kan i alla fall sova med ett gott samvete om nätterna för att jag vet att jag låter mina barn vara de personer de är, och inte bli insorterade i fack utifrån kön.
  • Lilith Dark
    Yildirim skrev 2011-03-13 16:31:43 följande:
    Byxor blev ett kvinnoplagg för att det är mer praktiskt än klänning i många sammanhang. Dessutom är väl ett bar snäva sexiga formframhävnde jeans knappast maskulint? en kvinna bör däremot inte ha killbyxor och samma för män/killar. Dom ska inte ha tjejklänning! Låt dom ha kolt/kilt/kaftan whatever om ni vill att dom ska ha ett längre plagg. DET är för killar.

En klänning är däremot inte ett praktiskt plagg så det behöver inte bli att killplagg av den andledningen iaf.

Dessutom tror jag att många killar skäms när dom blir äldre och frågar mamman hur i h-vete dom kunde sätta på dom klänning som små TROTS deras egen vilja. Barn vet inte sitt bästa. Det är lätt att vara efterklok eller hur? När ni blir utskällda av era söner för att ni inte satte stopp?

Har ni inga som helst gränser för era barn eller? Vart är vägen på väg? Jag blir rädd! Ska alla börja bli transor!!!??
    Oh jo, ett par snäva jeans på en snygg häck, det är grejer det.
Svar på tråden Pojke i klänning?!