fönster mot vägen skrev 2011-02-27 09:58:29 följande:
Visst barn är barn..men jag tycker ändå att en pojke ej ska ha klänning. Ni som tycker det är okej...är det lika okej om vuxna män skuttar runt i klänning??
Jag har alltid varit tjejig av mig...skulle aldrig i min vildaste fantasi klä mig i kill kläder varken när jag var liten eller nu som vuxen.
Varför är det så fel att låta en tjej vara flickig i rosa och pojke o blått?? Ni som har flickor..klär ni aldrig de i klänningar och kjolar..eller det ska vara neutralt så de måste bara ha byxor på sig?
Ja, jag tycker att det är ok med män i kjol och klänning. Jag begriper inte varför jag ska ha en åsikt om andra människors klädval? Jag tycker att det fins oerhört många plagg som är fula (cykelbyxor tex) men inte har jag någon åsikt om människorna som bär dem för det. Varför hetsa upp sig över andras klädsmak?
Om jag hade en dotter skulle jag göra precis som med sönerna. Jag är ingen stor klänningsivrare (gillade det inte själv som barn, tyckte att byxor var skönare) så jag hade inte köpt det i mängder men om de bad om det skulle de få det. Precis som att sönerna har fått klänning på begäran utan att det varit en stor grej. Yngsta sonen älskar klänningar, ser inga problem med det och hade inte tyckt annorlunda om han var tjej.