• puss

Pojke i klänning?!

vaddå, "varför"?
    finns det nåt svar som  du skulle godta, ts?
    "alla kläder är skitiga?"
    "vi vill att han ska bli bög?"

är man fördomsfull finns inget rätt svar.

up yours
  • puss
    Anonym (Men herregud!) skrev 2011-02-25 14:51:31 följande:
    Okej..

Skulle du också ge honom hårförlängning och färga det riktigt blont om han ville det en vacker dag, och låta honom gå så till dagis? Jag menar, han är väl inget kön för dig?
    oh no!!! christer sandelin all over again!! ring myndigheterna!!
    up yours
  • puss
    Anonym (Men herregud!) skrev 2011-02-25 14:59:11 följande:
    Ingen aning om vad du pratar om, men onödigt var det i alla fall.
    blonderade långhåriga killar.
    up yours
  • puss
    Anonym skrev 2011-02-25 14:54:57 följande:

Jag tycker det är synd när barn har vita strumpbyxor och klänning på sig på dagis, oavsett kön. De är där för att leka och ha roligt, inte vara fina. Hur lätt är det att klättra i träd i vita strumpbyxor och klänning??

varöfr skulle det inte vara det? strumpyxor lär ju vara lättare än säckiga jeans.
    deesutom tippar jag på att alla har overall ute, så det spelar ju ingen roll vad de har under. eller hur??
    up yours
  • puss

varför är det kränkande för en kille att ha "tjejkläder"?
    det säger en del om ts kvinnosyn.

up yours
  • puss
    Anonym (jaaa visst!) skrev 2011-02-25 15:12:07 följande:
    Vill pojken ha på sig en klänning och han tycker att han är fin i den -  varför inte?

Vill mamma/pappa att pojken skall ha på sig en klänning för att statuera nån sorts genus-exempel - ok, om det är ok med grabben!

Det är ju för sjutton bara kläder! Lillstruttan går fortfarande omkring i tomteluva fast det är februari - för hon tycker det är fint...

åh neeeeeej, nu kommer hon bli kommunist när hon blir stor!! ge bort prylar och hålla på!
    up yours
  • puss
    Anonym skrev 2011-02-25 15:16:01 följande:
    Jag baserar det på mina egna upplevelser av att ha klänning och strumpbyxor, inte alls lika bekvämt att leka i som ett par bra byxor (vem har sagt att det ska vara säckiga jeans??).

Klänning passar på fest för mig, absolut inte dagis. Oavsett kön.
    jaha, säger du det.
    minsann.
    up yours
  • puss
    Anonym (jaaa visst!) skrev 2011-02-25 15:23:37 följande:
    Nä, tycker faktiskt inte att en 2 åring behöver kunna almanackan ännu!
    Och dessutom tycker jag det är mer slappt att bara lägga sig platt för alla andras normer istället för att gå efter vad man själv tycker - och DET vill jag att mina barn skall göra - och våga göra!

Så, om hon vill ha på sig tomteluvan så är det helt ok...

Tänk - hon har tom tröjor med traktorer och bilar på... och lillebrorsan har fått ärva ett par av hennes gamla babystrumpor - de har en ROSA RAND!!!!!  
    homo-kommunister?
    up yours
  • puss
    spunge skrev 2011-02-25 15:31:55 följande:
    uppenbart för andra?? hur menar du då?
    jag undar oxå?
    up yours
  • puss
    Veladis skrev 2011-02-25 15:34:48 följande:
    Men nu handlade juliknelsen om att just på polerna, på 100% manligt och 100% kvinnligt, så är det tomt. Så varför ha en färg som symboliserar...ingenting?

Vi är inte blåa och rosa, om man nu skulle sätta dessa etiketter på manligt- kvinnligt. Vi är allihop ett lapptäcke, ett potpurri. Du kanske är röd- rosa och och grönrandig med lila prickar. Jag kanske är blårutig med rosa elefanter och gula spiraler. Just idag. I morgon är jag kanske rosa med fluffiga vita moln.
    snyggt!
    up yours
Svar på tråden Pojke i klänning?!