Decnet skrev 2011-02-27 10:12:55 följande:
Människan lär juh vara bra mycket mer idiot än jag kunnat ana om det finns människor där ute som verkligen ler och har smilfink-beteende åt något som både jag själv och vad jag vet MÅNGA för att inte tala om FÖRBANNAT MÅNGA skulle se som jävligt knas att ha på sig?..
Är människan verkligen så pass avtrubbad att man inte skulle bry sig nämnvärt om Sylvester stalone dök upp en brudklänning på permanent basis?..
Skulle filmen brokeback mountain vara lika slagkraftig och SAMTLIGA manliga skådespelare bar klänning i filmen istället, och INGEN i biografen rörde en min åt självaste utstyrseln?..
Vågar ni på allvar säga att en "normalt" funtad människa INTE skulle se det lustiga i att en klänning finns på en man?.. och ni som kommer dragandes med bilder på den ena modellen efter den andra och "hävdar" att det är tillräckligt med substans bakom det för att legalisera klänning som könsneutral.. WTF????
Om folk väljer att skicka sina ungar till dagis, skola, och fan o hans moster i annat än vad DU OCH JAG anser som behörig klädsel UTAN några undantag, får man juh faktiskt ta konsekvensen utav att det finns STOR risk att klädseln blir påpekad..
På samma sätt jag skakar på huvet utan att nämnvärt såga personen i "klänningen" på Thomas Di Leva...
Tro fan man pekar ut den svarta fläcken på den vita väggen och vill måla över den för att få en helhet, och tyvärr är det så människan är funtad..
Om erat BARN inte kan upprätthålla det som KRÄVS när hon är annorlunda och påvisar en stabilitet trotts att hela havet gungar av åsikter skall ni ha förbannat klart för er att det är ni som föräldrar som bokstavligen sitter och håller barnens självinsikt, respekt, självförtroende och framtid på en knivs egg....
Sen behöver det inte handla om mobbing.. Då vi är alla överrens om vad clownnäsan symboliserar.. Jag vågar väl bara säga att alla har vi clownnäsor där ute, och en clownäsa betalar sig i skratt... U do the effin math om ni skickar era kids till skolan i skit ni även vet om själva skulle se förbannat fånigt ut i resten av klassens ögon..
Till Puss: Va bra att din knatte sprang iväg till skolan i nattlinnet och allt gick såååå bra!.. Hälsa honom att klassens lilla tjockis skall göra samma sak och så jämför vi resultat!!!!!!.. JAAAAA VA JOOOOOLIT!!!!..
Du fattar väl själv att ett undantag bekräftar inte en regel... Att sitta och ducka för att människor INTE har tycke och smak är juh inte bara korkat.. det är ansvarslöst och se den struktur människan byggt upp om än kontroversiell i många fall.. men strukturen och klädkoden finns där.. och det är oavsett om ni klär era kids i clowmaterial eller inte...
Be bara till fan och hans moster att det inte finns någon där ute som sätter mobbar-stenen i rullning för er unge, för då skall jag personligen hälsa knatten vid äldre ålder vems "Ansvar" det var som såg till att en person blev ännu mer förlöjligad än vad samhället krävde.. och att mamma/pappa påbjöd det..."
Oliktänkare finns.. Olika smaker finns.. Olika färger finns.. Olika människor finns.. VI ÄR OLIKA... Försök inte blunda för det mer än nödvändigt.. Det målar bara upp er själva som de största idioterna på den här planeten om ni verkligen tror om att ingen skulle minsann bry sig om någon kom spatserandes i klänning och tyvärr vågar jag väl säga gäller båda könen idag..
<--Skall hämta kaffe...