Inlägg från: bastardized
|
-
-
Nenne666 skrev 2011-02-25 21:48:09 följande:Vill man bryta mot några eventuella normer gör man det inte genom sina barn som får ta smällarna...den som inte insett hur hårt det kan va på dagis samt skola har ingen koll alls.
Vill man förändra normer, får pappan i huset dundra in med rosa klänning själv på sin arbetsplats samt in på ica...barnent ska inte ta det. Thats it.
SEN, när debatten e utplånad å accepterad...klä på ditt barn hur många klänningar du vill-fine! -
Nej det ser inte normalt ut alls, skydda honom ifrån det som inte är norm och låt honom göra vad han vill när han är mogen att argumentera och förstå själv vad det är han gör.Scarlett skrev 2011-02-25 22:17:57 följande:
Den här gossen skulle alltså inte vara "normal"? Löjligt! -
Ja precis, svårt att förstå kan jag tro men det finns normer här i samhället och det är inget konstigt eller svårt att säga till sin pojk att inte ta på sej klänning då det är tjejkläder, många av er genus förespråkare verkar ha svårt att säga nej till era barn och det är synd för många saker i livet handlar om att anpassa sej och leva i verkligheten och det är inte svårare än man gör det till.TheCoopers skrev 2011-02-25 22:24:01 följande:Skydda honom ifrån det som inte är norm ?
´Läs lite mer här om hur det förhåller sej i verkligheten.
http://tanjabergkvist.wordpress.com/category/dagisgenus/ -
Det är som att disskutera med sektmedlemmar då ni inte har en förmåga att inse att ni är en minoritet och att nu utsätter era barn för obehag utan att de kan argumentera för sin sak.TheCoopers skrev 2011-02-25 22:34:39 följande:Men jag förespråkar att mina barn får välja själva . Vill min dotter ALDRIG ha klänningar - ska jag tvinga henne att ha det för att vara en "riktig" tjej ?
Jag förstår liksom inte meningen med det . Hon är väl inte mindra tjej för att hon mest leker med killar och skejtar , spelar fotboll och traskar runt i fotbollskläder .
Ska jag ta ifrån henne det så hon kan följa normen ?
Eller ska jag uppmuntra henne att finna trygghet i den hon är och att hon duger SOM HON ÄR ?
Precis som storesyrran i sina tyllkänningar och läppstift .. hon är fri att vara den hon är hon också .
Mina barn behöver inte anpassa sig till några bajsnödiga normer .. det har jag aldrig gjort och det har gått MYCKET bra för mig i livet .
Läs gärna i länken jag skickade med. -
Vilket jävla trams, pojkar går väldigt sällan på dagis i rosaklänning, gör de det aviker de från de andra pojkarna på dagis vilket naturligtvis gör att de andra små pojkarna reagerar helt naturligt och kan ställa till obehag för den lilla pojken i klänningen, de små barnen som som reagerar och ställer frågor till den lilla pojken i klänning är inte vana att se pojkar/män i rosa klänning i vardagen utanför den lilla skyddade värld som dagiset är, inte heller ser de elaka små barnen män i klänningar på byggen som pågår runt omkring i den lilla staden och farbrorn som kommer med mjölk till det lilla dagsiset har inte heller klänning, de elaka små barnens farfar och morfar har inte heller klänning, de elaka små barnen pappor har inte heller klänning, använd inte era barn som normbrytare är ni så jävla intresserade av detta så börja själva istället och låt era barn vara ifred.trollbottom skrev 2011-02-25 22:44:34 följande:Vilka är det som är i minoritet? De som vill att barn ska få vara barn. Alltså individer. Individer HAR kön men ÄR INTE ett kön.
Det är skillnad på att ha och vara ett kön
Enklaste jävla logik, och inte ens det begriper ni. -
Jag bryr mej inte om vad du jobbar med och jag har varit på tillräckligt många dagis för att begripa att de är ovanligt med killar i rosa klänningVeladis skrev 2011-02-25 23:10:52 följande:Jag jobbar på förskola. Det märks att du inte gör det. Det finns inte nån "enkel jävla logik" i ditt inlägg.
Jag jobbar på förskola. Jag har erfarenhet av sådana här fsituationer. Min logik, om vi nu ska hänga kvar vid det begreppet, säger mig att jag vet mer om den saken än då, så sluta komma med hypoteser som saknar förankring.
Skrämmande syn på barn som elaka, som sagt.
Vem har sagt att vi som tycker det är OK att bryta könsnormer bara låter våra barn klä sig oberoende av kön?
Det ena förtar inte det andra.
Min berättelse var till för att även du skulle se hur samhället fungerade och varför det uppfattas som ovanligt att pojkar har rosa klänningar, jag försökte verkligen göra det enkelt så att alla skulle förstå, du gjorde det inte.
Att ni är en liten minoritet är mycket glädjande. -
´Du är så totalt insnöad och kommer med så korkade jämförelser att jag aldrig har sett på maken, totalt skruvat, maniskt och sektlikt.Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:16:39 följande:Det är också ovanligt med barn med glasögon. Ska de små liven få snubbla runt än bli "naturligt" mobbade?
Det är också ovanligt med barn med harmynthet. Ska vi inte låta dem gå på förskola?
Det är också ovanligt med färgade barn. Och med barn med handikapp. Och med barn som är blinda. Och med barn som inte har hår.
Så exakt vart drar du gränsen? Är det fritt fram att mobba alla som inte är Modell 1A, eller bara de som du inte råkar gilla?
Jag har inget intresse i att arumentera mer, jag nöjer mej med att ni är en mycket liten grupp som inte har så värst mycket att säga till om och lämnar över stafettpinnen till någon som orkar.
Däremot får ni gärna läsa i länken som jag även tipsade om innan så kanske kanske ni begriper vad ni håller på med.
http://tanjabergkvist.wordpress.com/category/dagisgenus/ -
Absolut inte, däremot är detta så självklart för mej och känns inte så enormt viktigt att prata om, däremot har jag följt dej ett tag och din argumentationsteknik går ut på att trötta ut folk, har aldrig sett dej briljera överhuvdtaget.Dorian Ertymexx skrev 2011-02-26 00:40:32 följande:Ah, jag tror bestämt att någon har slut på argument och mothugg. Det är då personangreppen börjar komma och de febriga anklagelserna. Tråkigt, Bastardized, att du inte kan debattera som folk.
-
giftfri skrev 2011-03-03 15:18:36 följande:Varför det, jag trivs alldelas utmärkt med mig själv, att du har svårt att acceptera att inte dina åsikter är nåt som majoriten av världens folk inte instämer i, det får du leva med..
De flesta av oss gillar att vissa saker förstärker vår könstillhörighet, så har det alltid varit, å så kommer det alltid att förbli...