Inlägg från: bastardized |Visa alla inlägg
  • bastardized

Pojke i klänning?!

Lingonflickan skrev 2011-03-03 22:41:15 följande:
    Den jämställdhet som samhället i stort eftersträvar är lika lön för lika arbete, lika rätt till samma arbete och sådant. Den jämställdheten är inte ett dugg hjälpt av hysteriska könsneutralitets-ivrare, tvärtom då det får fler och fler av os att kalla oss anti-feminister.
    Klockrent !!!
  • bastardized
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:20:08 följande:
    Manskjol. Kjol för män. Kjol sydd för män. Man i kjol
    wp1127746.wp157.webpack.hosteurope.de/xtcomme...
    Detta genererade kvällens herrmiddags i särklass mest  hjärtliga skratt, efterföljande kommentarer passar icke att återges då undertecknad inte vill åtalas för hets mot folkgrupp.
    Usch vilka mansgrisar vi är.
  • bastardized
    Rockabilly skrev 2011-03-12 00:37:59 följande:
    Min son skulle aldrig få ha klänning även om han ville. Herregud! Det är en pojk! Jag skulle säga att de är bara tjejer som använder klänningar. Har ni sett vuxna karlar i klänningar? Förutom när det är maskerad, om dem är transvestiter eller är skottar. Näe. Det är ju helt fel! Det spelar ju ingen roll att man TYCKER att de är mobbarna som ska flytta eller byta skola för så blir det inte iaf. Skulle inte riskera det!
  • bastardized
    Lingonflickan skrev 2011-03-17 16:13:49 följande:
    Ursäkta mig men
    Ja man kan inget annat än att skratta, det är så korkat att det inte ens går att bemöta.
  • bastardized
    Yildirim skrev 2011-03-28 15:46:11 följande:
    Jobbar på dagis och jag tittade i en pekbok med en 3 åring pojke.

Jag pekade på en klänning och sa: Vad är det?
    Pojken: En klänning!
    Jag: Skulle du vilja ha på dig en klänning? (tänkte på denna tråd då jag frågade)
    Pojken: NEJ! Dumma dig! Jag är pojke jag ska ha coola kläder inte princessklänning!!!!!!!!
    En kille med koll på läget.
  • bastardized
    gumtree skrev 2011-03-28 16:04:54 följande:
    På vilket sätt är det tur?
    Då slipper man förklara senare varför inte män har klänning på sej.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:12:39 följande:
    Har de inte? Jag känner flera stycken män som har det...
    Grattis va trevligt, det har inte jag så därför förbereder jag min pojk på det samhälle jag ser, humant och ärligt.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:23:38 följande:
    Hmm..jag borde nog göra det med mina döttrar också när de blir större, lära dem hur verkligheten är så de är beredda första gången någon försöker våldta dem tex eller så de vet att de MÅSTE anpassa sig om de skulle bli utanför/mobbade i skolan tex för fel klädsmak, musiksmak, frisyr eller vad det nu kan vara... Smart! Det hade jag inte tänkt på tidigare....
    Oj vilket konstigt resonemang, men du gör nog klokt i att förbereda dem inför det faktum att alla inte är så snälla.
    Jag tänker även "tvinga" min pojk att läsa läxor och få honom att inse att studier lönar sej, jag lär honom att inte kalla färgade personer för negrer, jag låter inte honom inte ta på sej en KKK dräkt även om tårarna skulle rulla ner för hans kinder i förtvivlan över att inte få spöka ut sej i detta plagg, allt för att inte få han att tro på en förljugen sanning.
    Däremot så får han göra precis som han behagar den dagen han är mogen nog att inse handling-konsekvens.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:36:40 följande:
    Att alla inte är så snälla upptäcker barnen snabbt, det är inget jag behöver aktivt lära dem. Min dotter som är 2.5 år är väl medveten om att det finns personer som är "dumma". Jag kommer lära mina barn att studier lönar sig, däremot vette fanken om jag kommer lägga nån jätteenergi på läxor mer än att de borde komma in i tid för att göra läraren glad för läxor är något jag personligen inte tror ett skit på.
    KKK dräkt står för rasism, våld och hat, en klänning på en man står inte för ett jävla skit egentligen. Det är en stor skillnad. Ska man nu lära sina barn precis vad verkligheten är och att den bara är att acceptera så hör det till att lära sina döttrar att de kommer utsättas för sexuellt våld av något slag och det är bara att acceptera för dem, blir barnet mobbat så är det bara att acceptera och försöka ändra sig efter mobbarens åsikt så kanske det blir bra för så ser ju verkligheten ut. Osv osv osv.

Du väljer att lära ditt barn att h*n måste anpassa sig efter "verkligheten". Jag väljer att lära mina barn att kämpa för den verklighet de vill ha.
    Ja vi har helt olika syn va gäller sakers betydelse, jag ser inget fel i att sätta gränser för barn i syfte att förbereda dem på en framtid som faktiskt oavsett vad man kan tycka om den är som den är.
    För mej är denna gränsdragning ett ickeproblem och precis lika enkel att förklara som alla andra gränser han tvingas ställas inför.
  • bastardized
    Lilith Dark skrev 2011-03-28 16:38:00 följande:
    Ja man måste ju lära sina döttrar att det faktiskt är ok att nån klämmer dem på skinkorna och brösten ute på krogen, det är ju en komplimang vet du väl.
    Hej Lilith Glad
    Visst fan är det hemskt att det är på det viset och man gör nog rätt i att förklara för sina döttrar att alla killar inte är så snälla.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 16:55:15 följande:
    Jag sätter mängder med gränser för mina barn, men inte utifrån en sån skitsak som kön för det har liksom inte med saken att göra tycker jag. Den uppfostran jag kör med och vad jag vill åstakomma för mina barn och de personer jag önskar de ska bli som stora har liksom inget att göra med vad som finns mellan deras ben.
    Precis, du når ditt problems kärna, du ser ditt kön som begränsande och vill flytta normen för vad manligt och kvinnligt är och således för du en egen kamp via dina barn, det är inte på någotvis humant,rättvist, enligt mitt sätt att se på saken.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 17:09:22 följande:
    Jag ser inte mitt kön som ett dugg begränsande, varför skulle jag? Så vitt jag vet finns det bara ett fåtal saker jag inte kan göra eftersom jag är kvinna, men det är heller inga saker jag har behov av att göra. Däremot stör det skiten ur mig när ANDRA minsann ska tala om för mig vad jag får eller inte får göra bara för att jag har en fitta. DET är begränsande, inte mitt kön.
    Visst, så kan man tycka och ser man det som ett problem så får man ha "stake" att förändra det man upplever som ett problem själv och inte naivt lägga det på sina barn och låta de invaggas i en tro som inte stämmer med hur deras framtid ser ut.

Jag lär min pojk att inte "mobba" personer som inte passar in i gängse norm och jag lär honom att folk är olika, att ondska och samhällsmönster finns,således kommer han förhoppningsvis inte vara ett hot mot ditt barn som är "annorlunda", men förvänta dej inte att jag och han vill föra din kamp.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 17:27:39 följande:
    Oj vad bra att du vet precis hur mina barn beter sig, klär sig och tycker och vet precis hur jag uppfostrar dem!
    Det enda avvikande från "normen" kring min dotters utseende för närvarande är hennes hår, i övrigt är hon en klänning/strumpyx tjej. Hennes intressen ska fan i mig ingen människa komma och hindra henne från att utveckla bara för att hon ev. har "fel" kön, punkt! Jag bedriver ingen kamp genom mina barn, jag bedriver den själv och jag slåss med näbbar och klor för mina barns rätt att vara sig själva, de behöver inte föra den kampen på egen hand ens lite grann!
    Jag skiter högaktningsfullt i om din pojke är en riktig "grabb grabb" så länge ni båda kan respektera att min dotter inte är en prinsess tjej och ger fan i att tala om för henne att hon borde ändra på sig för att passa in i ER bild av hur hon borde vara! Samma sak om jag hade haft en son.
    Jag inser att du inte har något att invända mot vad jag har sagt utan fortsätter med dina personliga åsikter om hur du vill att samhället skall förändras så att det passa dej och din agenda, de är helt ok , du gör som du vill och jag gör som jag vill.

Jag pratar naturligtvis i generella termer, det borde du förstå.
  • bastardized
    Lilith Dark skrev 2011-03-28 18:17:34 följande:
    Nja, jag lär henne hellre hur man placerar ett knä i skrevet på bästa sätt. Jag menar, har de rätt att klämma på henne har ju hon rätt att knäa dem. En rak höger har också bra effekt har jag märkt. Dock ska man aldrig hälla ölen över huvudet på dem som de gör på film, för det är ju slöseri med god öl Glad
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 18:50:45 följande:
    Fast varför vill du motarbeta ett samhälle där alla får vara som de vill, vare sig det är kvinnor i blåställ och karlar i klänning? Gäller det vår fortplantning så är jag inte ett dugg rädd för det kommer ALLTID finnas en generell könsnorm, frågan är bara hur låst den ska vara?
    Det gör jag inte, jag låter bara inte mitt barn som inte begriper och förstår föra en kamp mot något som jag inte är säker på att samhället verkligen vill förändra, vill du som vuxen ändra och bryta normer och förlegade ideal stödjer och imponeras jag av att du faktiskt är en person engagerar dej i något som du verkligen tror på även om jag inte kanske håller med dej i precis allt.

Jag köper dessutom inte förklaringsmodellen om att barn (pojkar) får ett dåligt självförtroende och mår sämre bara för att de inte får ha en Rosa klänning på sej, ingen seriös förklaring har övertygat mej om att så skulle vara fallet och skall man hårdra det resonemanget så skulle vi inte ha de samhälle med dess normer som vi har idag, jag tycker man gör det väldigt lätt för sej om man använder sej av den typen av argument helt enkelt.
    Dock är jag alltid öppen inför att validera mina åsikter och tycker om att lära.
  • bastardized
    Plutteli skrev 2011-03-28 19:08:19 följande:
    Nja, att deras självförtoende skulle gå i botten tror inte jag heller, men å andra sidan blir den inte bättre av det heller. Sen ser jag inte hur barnet skulle ta en fajt utan att förstå innebörden av det? För tänker vi barn i förskolan så bryr de sig inte ett dugg i normalfallet och är de lite äldre så vet de vad de gör. Om man ständigt poängterar vad barnet får eller inte får göra pga sitt kön för att då kommer barnet att bli retad så säger man samtidigt att det är ok att reta någon för det är den personens uppgift att anpassa sig för att inte bli retad. Således blir det lite bakvänt att säga till sitt barn att man ska acceptera att alla får vara som de vill att de får sticka ut osv, bara inte just det egna barnet...
    Nu är vill tillbaka till den fundamentala skillnaden i vårt resonemang igen, jag förebereder mitt barn inför ett faktum och du inför något som inte finns men som du vill skall finnas, dessutom känns det inte som om jag egentligen behöver poängtera varför min son i det här fallet inte bör ha på sej en rosa klänning då även han trots sin ringa ålder är vaken för hur killar i hans vardag klär sej, oavsett vad man säger så förblir en man i klänning en avikande företelse i dagens samhälle.

Jag är ytterst noga med att uppfostra min son till en respektfull och förstående person och jag förutsätter att de flesta har detta som mål, dock skall man inte förvänta sej en vuxens tänkande och förmåga att reagera,sansat,genomtänkt och balanserat då de faktiskt är barn och då är vi tillbaka på ruta 1 igen, varför riskera när man kan förändra och ta konsekvensen av att vara avikande själv som vuxen.
  • bastardized
    bastardized skrev 2011-03-28 19:21:58 följande:
    Nu är vill tillbaka till den fundamentala skillnaden i vårt resonemang igen, jag förebereder mitt barn inför ett faktum och du inför något som inte finns men som du vill skall finnas, dessutom känns det inte som om jag egentligen behöver poängtera varför min son i det här fallet inte bör ha på sej en rosa klänning då även han trots sin ringa ålder är vaken för hur killar i hans vardag klär sej, oavsett vad man säger så förblir en man i klänning en avikande företelse i dagens samhälle.

Jag är ytterst noga med att uppfostra min son till en respektfull och förstående person och jag förutsätter att de flesta har detta som mål, dock skall man inte förvänta sej en vuxens tänkande och förmåga att reagera,sansat,genomtänkt och balanserat då de faktiskt är barn och då är vi tillbaka på ruta 1 igen, varför riskera när man kan förändra och ta konsekvensen av att vara avikande själv som vuxen.
    "Vi"skall det vara istället för vill i översta stycket samt flera stavfel osv ber jag om ursäkt för.
Svar på tråden Pojke i klänning?!