Pojke i klänning?!
ius lexis skrev 2011-02-24 14:15:01 följande:
Hmmm.. fast klär man inte sitt barn i ett speciellt kön om han har klassiska "prettygirl kläder" som vita strumpbyxor och klänning? Bara att det är det andra könet.....så det ok om man klär sitt barn i stereotypa kläder men bara om det är det andra könets kläder??Eftersom hans favoritfärger just nu är rosa, lila och rött blir det mycket kläder från "tjejavdelningen" - men han gillar som sagt spindelmannen också. Fanns det en rosa tröja med honom skulle det garanterat bli en favorit, men än har jag inte hittat någon. Häromdagen fick han själv välja strumpor när det var "3 för 2" och det blev ett par med Spindelmannen, ett par "My little Pony" och ett par rosa med fjärilar.
TS. Jag skulle nog kunna fräsa åt någon som ifrågasätter mitt barns klädsel om det görs så att han själv eller andra barn hör. Om det var så förstår jag verkligen mamman och då var det du som uppträdde kränkande. I annat fall hade jag nog bara undrat vad du över huvud taget har med saken att göra (men det hade jag troligen inte sagt)...
Och varför skulle en viss sorts kläder vara kränkande för vissa barn? Det är verkligen obegripligt för mig.