Inlägg från: giftfri |Visa alla inlägg
  • giftfri

Pojke i klänning?!

Candelavern skrev 2011-03-05 08:52:03 följande:
    Så om du ser en barn på stan i ett klänningsliknande plagg på stan så vet du inte vad det är för kön på barnet förrän du gått fram och frågat vad barnet kallar sitt klädesplagg. Och beroende på svaret avgör du om det är ok eller inte ok?
    Verkar logiskt.., ja jag kan tänka mig det...
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    Candelavern skrev 2011-03-05 08:52:03 följande:
    Så om du ser en barn på stan i ett klänningsliknande plagg på stan så vet du inte vad det är för kön på barnet förrän du gått fram och frågat vad barnet kallar sitt klädesplagg. Och beroende på svaret avgör du om det är ok eller inte ok?
    Glöm nu inte att du själv gjort bedömningen "klänningsliknande plagg"..
  • giftfri
    Candelavern skrev 2011-03-05 08:56:09 följande:
    :)
    Du förstår skilnaden va.., den mellan män å kvinnor.., är det det du är glad över.., jag hoppas det iaf-?
  • giftfri
    Pejgan skrev 2011-03-10 22:21:00 följande:
    men på samma sätt var byxor ett mansplagg och jag ser inte många idag som höjer ögonbrynen åt en kvinna i byxor.
    Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
  • giftfri
    Plutteli skrev 2011-03-11 08:45:06 följande:
    idag är...bla bla bla.

När kvinnor ville gå i byxor sa ju folk exakt samma sak "Byxor är bara för män, punkt slut!" (samt en massa snack om att det var en perversitet med kvinnor i byxor m.m. ) men så ser det inte ut idag, eller hur? Så vad är det som säger att klänning måste fortsätta vara ett enbart kvinnoplagg bara för att det IDAG är främst för kvinnor? Vad är alternativet till klänning för de män som vill ha det menar du? En liten kille i kolt eller en vuxen i kaftan lär väll likt förbannat få höra från inskränkta människor att han är en transa i klänning!

Det blir så jäkla fel bara att bemöta argumentet "Se hur historien ändrat saker och ting" med "Ja, men nu lever vi IDAG och nu kommer vi minsan inte ändra nått mer!"....
    Läs igen vad jag skrev, du skriver svar utan att ha förstått vad jag skrev..
  • giftfri
    spunge skrev 2011-03-11 09:23:36 följande:
    upp och hoppa! det är 2011 nu!
    Så va då, ord tolkas alltid efter den tid vi lever i..
  • giftfri
    Quintus Zebra skrev 2011-03-11 09:12:36 följande:
    giftfri skrev 2011-03-10 23:51:39 följande:
    Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
    För det första så vet jag inte om du menar att transor på något sätt skulle vara något negativt? För egen del tycker jag att det är trevligt med folk som vågar bryta mot normer. Förstår inte varför folk skall störa sig på människor som uppenbart inte skadar någon annan.

Sen råkar ju en av världens kanske häftigaste personer (i alla fall bland de jag känner till) vara transa, och om min son skulle välja Eddie som förebild så hade jag blivit mycket stolt:
    Inget negativt alls, å så var vi ännu en gång tillbaka på vad jag sagt hela tiden.., förklara för ungarna, tala sanning, ge dom argument, låt bli att inbilla dom saker som att könsspecifika plagg, t.ex klänningar, är för pojkar åxå.., väldigt enkla saker.., om det inte är föräldrarnas egna barsliga principer som hindrar.., då verkar det vara en omöjlighet...
  • giftfri
    feministbrud skrev 2011-03-11 13:12:18 följande:
    Ett barn är ett barn och ingen transa. Det är du som inte förstår självklarheter.
    Kalla det vad du vill..., sätter man könsspecifika kläder å attribut på motsatt kön, så missar ingen innebörden i det...
  • giftfri

Varför ska inte ungar få lära sig hantera vapen, ett leksaksvapen är en ofarlig väg att lära sig säker vapenhantering..., 
    I en familj med skytte som sport, eller i en jägarfamilj, är det av högsta vikt, att ungarna tidigt lära sig hantera vapen på ett säkert sätt, då dom kommer att komma i kontakt med vapen redan som mycket små..

• giftfri
    liag skrev 2011-03-11 18:32:09 följande:
    Och just nu är Tomas De Leva på TV.
    Han är man och har klänning.
    Fast enligt dig räknas Tomas De Levas klänningar säkert inte på grund av någon enligt dig bra anledning av dig.
    Wow, eller så va då? Har jag sagt nåt om att inte man får bära vissa kläder? Nää just det, så vad är det eg du vill påstå?
    Du är inte alls en bättre människa än mig!
Svar på tråden Pojke i klänning?!