Quintus Zebra skrev 2011-03-11 09:12:36 följande:
giftfri skrev 2011-03-10 23:51:39 följande:
Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
För det första så vet jag inte om du menar att transor på något sätt skulle vara något negativt? För egen del tycker jag att det är trevligt med folk som vågar bryta mot normer. Förstår inte varför folk skall störa sig på människor som uppenbart inte skadar någon annan.
Sen råkar ju en av världens kanske häftigaste personer (i alla fall bland de jag känner till) vara transa, och om min son skulle välja Eddie som förebild så hade jag blivit mycket stolt:
Inget negativt alls, å så var vi ännu en gång tillbaka på vad jag sagt hela tiden.., förklara för ungarna, tala sanning, ge dom argument, låt bli att inbilla dom saker som att könsspecifika plagg, t.ex klänningar, är för pojkar åxå.., väldigt enkla saker.., om det inte är föräldrarnas egna barsliga principer som hindrar.., då verkar det vara en omöjlighet...