Inlägg från: giftfri |Visa alla inlägg
  • giftfri

Pojke i klänning?!

Hur många av er har jobbat med eller haft med barn i tonåren att göra eg.., troligen en väldigt liten dela v er som är genusfanatiker..
    För jag lovar att de ungar som kommer klädda i könspecikifika kläder av fel kön, dom ligger väldigt illa till, många av dom lär bli rejält mobbade.
    Å det har inget att göra med vad jag tycker om mobbing, bara att jag vet hur djävliga ungar kan vara med varandra, å jag skulle ALDRIG utsätta ett barn för den helt onödiga risken att bli mobboffer..

Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 22:36:55 följande:
    Tonårongar är för sent. De må vara rebelliska, men är samtidigt otroligt normativa. Då är det alldeles för sent att lära dem något.
    Här duger bara, vilket jävla skitsnack du har då absolut ingen erfarenhet av tonåringar, jag har iaf så pass mycket erfarenhet att jag jobbat med dom å sen haft med dom att göra under fotbollen, killar och tjejer..
    Ett gott råd, håll dig ifrån all skit du läser, å ge dig ut i verkligheten, den verklighet där tonåringar å ungdomar umgås med varandra på deras egna villkor, så kommer du få se hur mycket det går att lära dom..
  • giftfri
    ricken skrev 2011-02-25 22:48:59 följande:
    I dagens samhälle är man politiskt inkorrekt om man inte anser att man bör exprimentera med genusnormer, och det gör att man bryter mot normerna genom att som Ts fråga mamman varför hennes son hade klänning på sig.
    Därimot kan man gärna få slänga Bhn och trosorna och och sjunga feminist ramsor som kvinna. Men samhället blir inte bättre för att man sätter Bhn och trosorna på sina söner. 

Du kan vara glad över att de värsta genusextremisterna här, inte har nån inverkan/påverkan på utvecklingen... Men det tragiska är att dom inte heller vet hur det går till ute i verkligheten, å vilka risker dom utsätter sina barn för, enbart för sina egna stolliga principers skull...
    Tyvärr kan det bli en bitter efarenhet, när deras ungar kommer lite högre upp i åldrarna, för jag tror inte dom tänker på, att deras barn senare kan bli mobbade, för vad som händer nu...

• giftfri
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 23:02:24 följande:
    Ja verkligen!

Jag var med tidigare idag men jag orkade inte med alla dömande människor. Jag tycker det är så tragiskt att folk är så inrutade, så fixerade vid gamla normer! Världen förändras, låt den göra det åt det mer toleranta och fria hållet :)

Mer klänningar åt folket - män som kvinnor, gammal som ung!
    Men ni hindrar ju den naturliga sunda utvecklingen, den som växer fram genom erfarenheter, ni vill ju pracka på oss alla andra, era helt oprövade idéer istället, kalla det nån slags sanning!!
  • giftfri
    LEIONINJA skrev 2011-02-25 23:09:19 följande:
    Som jag skrev någonstans tidigare har varken jag eller dom jag känner som blivit mobbade någonsin önskat att vi hade passat in bättre då vi var yngre, för att slippa skit från klasskamrater. Vi är stolta över vilka vi var & har blivit.
    Vi kan inte utgå från oss själva, utan från samhället i stort om vi ska kunna skapa acceptans, å jag kan lova dig, "mitt" samhälle hade inte set ut som jag försvarar här.
    Men jag hatar när vuxna använder barn för sina egna idéer, å inte inser att ungarna utsätts för onödiga risker.
    Som du kanske vet, så är jag uppvuxen på 70-talet, så jag har sett det här förut, å inte ledde det till nåt bestående.
    För att nåt ska bli bestående, så måste det få växa fram av sig självt, å vad gäller modet, titta nåt århundrade tillbaka.., kom sen inte å säg att pojkar med flickkläder hårmode å smink är nåt nydanande, som kommer att leda till ett friare tänkande för ungarna..
    Å vad ni håller på med, är bara gammal skåpmat, som senst drogs några varv på 60-70-talet..
  • giftfri
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 23:19:07 följande:

Jag vill ju säga tvärtom. Att NI hindrar den naturliga utvecklingen genom att stenhårt hålla fast i traditioner och normer.

Jag kräver inte att din son ska ha kjol, men jag vill att min ska kunna ha det om han önskar. Utan att ni dömer honom, utan att era barn ska vara elaka mot honom.. Så ja, vem är det som prackar på vem här egentligen?

Men snälla du, det är inte traditioner eller normer, du gör det till det, genom att titta i så kort tidsperspektiv, läs vad jag skriver i #1073..
  • giftfri
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 23:21:00 följande:
    Jag har jobbat som lärare i flera år. Och innan det har jag jobbat som kamratstödjare. Och jag umgås en del med ungdomar än idag, om än inte i grundskoleålder.

Jag träffar också många som är queera.

Och jag har varit mobbad, och vet att mobbingsnacket är rent bullshit. INGEN blir mobbad för att denne har "fel" kläder på sig. Man blir mobbad ENBART för att man hamnat längst ned på hackordningen. Ingenting annat.
    Man kan bli mobbad för precis vad som helst, ett misstag som drabbar fel person räcker, å man behöver/ska inte ge mobbarna en orsak, å mobbare finns alltid, å kommer alltid att finnas tyvärr.
  • giftfri
    Veladis skrev 2011-02-25 23:24:12 följande:
    Vet du, jag ser i så fall hellre att min son blir retad och utanför  i tonåren än att han hänger med något gäng, super skallen av sig, tafsar på tjejer och muckar med allt och alla bara för att han har en skev bild av att det är det enda sättet att vara manlig på.
    Men nu är du väl ändå ute på hal is, det är din förbannde skyldighet som förälder, att ge dina barn riktiga värderingar, å med dom, så kommer dom även att kunna fungera i samhället, både under sin ungdom å senare i vuxenlivet
    Gör dom det du beskriver, så beror det på du givit dom den skeva bilden, å jag hoppas det inte är så du lever å verkar idag.., glöm inte att ungar gör inte som vi säger, dom härmar oss vuxna i vårt beteende..
  • giftfri
    morotsland skrev 2011-02-26 10:50:35 följande:
    När jag jobbade i ett sk invandrartätt område gick en majoritet av skolans pojkar runt med klänning när det var muslimsk högtid. Huruvida klänning är ett kvinnoplagg eller inte har ju förändrats genom tiderna och ser olika ut i olika kulturer. 

Klänning är ett grymt bekvämt plagg så jag förstår att många småpojkar vill ha på sig klänning. Om de får välja själva och inte har föräldrar med trånga normer då. 
    Jag är helt övertygad om, att det inte var klänningar dom bar, utan ett plagg avsett för män, med ett helt annat namn.
    Klänningar är för kvinnor, liknande plagg för män har andra namn, så jag begriper inte varför genusextremisterna måste envisas med att använda ordet klänning i fel sammanhang, å sätta klänningar på pojkar, när det finns alternativ för pojkar...
  • giftfri
    Diao skrev 2011-02-26 11:24:29 följande:
    Jag vet en som låter sin son gå i klänning..men det är för att sonen själv vill! Han har i princip alltid på sig klänning (tror han är runt 4 år) och även om jag tycker det är lite konstigt så är det väl skitsamma egentligen...låt barnen ha på sig vad de vill..Det vore annorlunda om föräldrarna tvingat på barnet klänningen..
    Om det vore så väl, men om du följt genusextremisternas framfart, så framgår det tydligt att barnes vilja är underordnad, det är föräldrarnas egna principer som gäller.
    Bara användanet av ordet klänning, å sen applicera det på mäns liknande kladesplagg, bevisar med all tydlighet vad det är frågan om, d.v.s inte rätten att bära valfria kläder, utan att pojkar ska kunna bära kvinnospecifika kläder, ungefär som att göra om dom till minitransor...
Svar på tråden Pojke i klänning?!