Inlägg från: THEA och Grodan |Visa alla inlägg
  • THEA och Grodan

Pojke i klänning?!

Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 09:53:06 följande:
    Har jag sagt att jag tycker det är okej? Men det är så verkligheten ser ut och det är dags att acceptera det istället för att använda sina barn som små experiment.
    Om alla skulle acceptera saker hela tiden så skulle kvinnor inte ha rösträtt, inte ha rätt att bära byxor och homosexuallitet skulle fortfarande klassats som en sjukdom...bara några exempel. Nej tack, jag lär mina barn att ifrågasätta och inte göra saker "bara för att".
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • THEA och Grodan
    Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 09:59:37 följande:
    Okej, men jag säger bara att männen kanske skulle föregå med gott exempel? Det verkar ju mest vara kärringar som skriker att deras söner ska gå i klänning. Ser väldigt sällan pappor som stolt visar upp sina söner i klänning, och än mindre sig själva.
    Min son i kjol som han själv valt efetr att jag en varm dag frågade om han ville ha byxor eller shorts...Nej svarade han, jag vill ha kjol...  Samtidigt som han bär detta spelar han bilspel med sin pappa

• THEA och Grodan
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 10:15:29 följande:
    Ni som tycker det är ok. Ska dom få ha det i skolan sen också ? Det blir väl ingen skillnad då, bara dom får göra det som känns bra.
    Absolut, om min son eller dotter vill ha klänning byxor kjol eller vad som helst som passar för årstiden så varför inte?
  • THEA och Grodan
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 10:21:28 följande:
    Ha ha det skulle jag vilja se. Ett starkt barn blir inte retat ?? Vakna upp. Det är hårt i skolan ändå utan att pojkar går i klänning. Lycka till säger jag bara.
    Tycker du alltså att det är bättre att lära sitt barn att "du duger inte som du är"...tar ganska hårt om det kommer från mamma eller pappa det...
  • THEA och Grodan
    Anonym (Fel) skrev 2011-02-25 10:24:31 följande:
    Har bara last TS och borjan av traden... Faktum ar att i samhallet har vi konsroller, och om man ignorerar dem sa tror jag att man ger barnen mer probem i framtiden. Har sjalv en son som alskade rosa, blommigt och kjolar och balett skor. Han fick ha pa sig vad han ville hemma, men nar vi gick ut hade han byxor. Nu for tiden sa tycker han om allt som ar 'fint' men vet att flickor har kjolar och klanningar och inte pojkar. Min flicka ar valdigt pojkaktig av sig, men har langt har for det vill jag. Och sa lange hon ar liten sa bestammer jag, precis som det ska vara! Varfor ska barn fa valja allt helt fritt nu for tiden? Tror att barn mar battre av vuxna som bestammer vettiga regler och lar barnen att passa in i samhallet. Fast sjalvklart far min pojke vara mjuk och kanslosam och tycka om blommor och fina klader medans jag inte har nagra problem med att min flicka ar 'tuff' och spelar fotboll. Det ar iaf min mening!!
    Vad är det som är vettigt med att DU BESTÄMMER att din dotter skall ha långt hår???
  • THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:57:07 följande:
    Tänk efter själv. Så otroligt avtändande.
    För dig kanske, men andra kanske finner det tändande att en person är sig själv och vågar stå för det.
  • THEA och Grodan
    deep purple skrev 2011-02-25 12:05:02 följande:
    Jag fick en fråga tidigare i tråden i fall jag vid händelse av att vi skulle bli drabbad av att barnen insjuknar i homosexualitet skulle vilja bota barnet i fall det vore möjligt .
    Det skulle vi absolut tveklöst göra. Detta förutsatt att medicineringen inte medförde några större biverkningar.
    Det är utan tvekan det mest vidriga jag någonsin har läst menar du allvar?
  • THEA och Grodan
    KlasKristian skrev 2011-02-25 12:06:18 följande:
    Jag får inte ihop det där. Om det vore norm för många kvinnor att bete och klä sig som vi i dag uppfattar som "typiskt manligt" och vice versa är det kvinnliga och det manliga de facto utraderat. Det är där alla genusdrömmar slutar om man drar dem till sin spets.
    Jag är inte mindre kvinna för att jag bär byxor.
  • THEA och Grodan
    KlasKristian skrev 2011-02-25 12:10:23 följande:
    Nej, har jag påstått det?
    När jag läser ditt inlägg uppfattar jag det som att du menar om inga "kvinnliga" Och "manliga" kläder finns så är vi inte kvinnor och män längre. Uppfattade jag dig fel?
  • THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:14:12 följande:
    THEA och Grodan skrev 2011-02-25 12:09:21 följande:
    Jag är inte mindre kvinna för att jag bär byxor.
    Och du köper dina byxor på herr avdelningen då eller?Och varför måste jag vara en *bakåtsträvare* för att jag inte delar din uppfattning om att män passar i kjol?
    Ja, det har hänt att jag har köpt byxor på herravdelningen, jeans är jeans oavsett om dom hänger på en herravdelning eller en damavdelning...
  • THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Är det inte tråkigt att leva i en så liten värld? Jag trivs själv bra i den riktiga världen där alla människor är olika.
  • THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:56:57 följande:
    Jodå det har jag varit flera gånger. Och jag kommer inte tvinga på mitt barn en rosa body om det är en pojke. Sen kan du inte jämnföra en bebis då båda könens kroppar ser likadan ut förutom könsorganet med en vuxen människas kropp. Och vem har sagt att kvinnan är gjord för vårdyrken? LOL.
    Jag tror du har missuppfattat en del, det är ingen som vill tvinga någon till någonting. Det handlar om att om mina barn vill ha klänning eller kjol eller byxor så får dom det. Om jag däremot hade nekat dom det så är det ju ett "tvång" från min sida...
  • THEA och Grodan
    Veladis skrev 2011-02-25 13:52:37 följande:
    Men hur är små pojkar och flickor olika på ett sätt som gör att den ena kan ha klänning och den andra inte?
    Det undrar jag med?
  • THEA och Grodan
    johannalo skrev 2011-02-25 13:59:17 följande:
    Hur? För att tex denna klänning är skapt för flickor! Det är precis som jag skrev om BH, de är också skapta för tjejer/kvinnor även om det sannerligen finns killar med tuttar!

Jag tycker det är jättebra att pojkar och flickor kan leka med samma saker, men jag tycker att på någotvis det går till överdrift om man sätter på pojken klänning. VARFÖR? för att föräldern ska yttra sig  om att alla har rätt till att se ut som man vill eller va?
    Det är ju en stor skillnad på en BH som är till för bröst. En pojke och flicka är lika i kroppen och således passar enb klöänning både flickor och pojkar. Det var inget svar på frågan.
  • THEA och Grodan
    Glassplitter skrev 2011-02-25 14:01:39 följande:
    Tycker också det hela är lite löjligt. Pojkar och flickor ÄR olika så är det bara.....
    Visst, ville nu pojken nu så gärna ha en klänning så låt honom ha det då....MEN han är ändå en pojke!!! Han ÄR ett kön, det är vi alla.....vi kan inte radera ALLA och bli PRECIS likadana..........det är väl det som är tjusningen med att vara män och kvinnor.....att vi är olika?!
    Jag är definitivt inget kön.
  • THEA och Grodan
    Machapuchare skrev 2011-03-02 13:07:16 följande:
    Kan någon ge en vettig anledning till att plagget klänning inte skulle kunna bäras av en individ med snopp?
    Nej tyvär, det finns ingen sådan.
Svar på tråden Pojke i klänning?!