Inlägg från: Yildirim |Visa alla inlägg
  • Yildirim

Pojke i klänning?!

trollbottom skrev 2011-03-02 18:00:24 följande:
    För det första så NEJ och för det andra så klär han sig själv. Och för det tredje så NEJ, det är inte patetiskt. Titta på din kommentar och fundera en gång till om vem som är patetisk
    Snacka om att låtsas som att barn är könlösa.... :S DET är Patatiskt om något
  • Yildirim
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 21:00:46 följande:
    I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)
    Tycker det är OK med kjol/klänningliknade kläder som är GJORD för män. Däremot tycker jag inte att män/pojkar ska ha flick-klänningar med söta mönster och strumpbyxor.....
  • Yildirim
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:06:41 följande:
    Vad är problemet med strumpbyxor nu då? Det är ju världens mest praktiska barnplagg? Hela 70-talsgenerationen har ju vuxit upp i strumpbyxor!
    Vad har man till strumpbyxor om inte klänning isf?

Tycker det ser tjejigt ut då en kille bär flick-kläder...
  • Yildirim
    Candelavern skrev 2011-03-04 21:18:54 följande:
    Man kan t.ex. ha det under byxorna på vintern av samma anledning man sätter på långkallingar, skillnaden är att strumpbyxor inte kasar upp längs benen, hur bra som helst.
    Jaa det är ok, så länge det inte ser ut som en flicka som kommer vandrande....
  • Yildirim
    Candelavern skrev 2011-03-04 21:25:43 följande:
    nej, gud nej, det är ju katastrof om du inte kan avgöra huruvida ungen har snopp eller inte, fattar ju alla.
    Varför ska en pojke se ut som en flicka?
    Och JA! Jag föredrar om jag vet könet på ett barn..
  • Yildirim
    morotsland skrev 2011-03-05 09:42:49 följande:
    Det finns män som använder kjol och klänning, vad är problemet? Det finns många småpojkar (tex mina) som gillar att ha klänning, vad är problemet? Varför engagerar du dig i andras kläder?
    Därför det är fånigt och ser skitlöjligt ut.....
  • Yildirim
    Veladis skrev 2011-03-05 11:20:25 följande:
    Jag tycker att en klassisk skjorta är ett jättefult plagg. Jag tycker att haremsbyxor ser skitlöjliga ut, och kilklackar på skor gillar jag inte heller rent visuellt.
    Men jag förstår inte varför de skulle se ännu fulare/mindre fula eller löjligare/mindre löjliga på olika kön. De är liksom fula/ löjliga i sig.
    En klänning är inte löjlig i sig. Men på en pojke är de det.
  • Yildirim
    mysfaaktor skrev 2011-03-05 13:40:17 följande:
    ...en del tycker säkerligen att klänning är löjligt i sig. Förr skulle jag aldrig komma på tanken att klänning, för jag kände mig löjlig i det.
    Men det är trots allt ett kvinnoplagg.

Iaf dom som säljs i dom flesta vanliga svenska butiker. Så om ni vill så gärna ha klänning på sonen köp kilt, kaftan, kolt whatever! DET är för killar!
  • Yildirim
    Quintus Zebra skrev 2011-03-05 13:49:44 följande:
    Ja, det är din ÅSIKT. . Andra föräldrar har andra åsikter, och en del tycker att det är okej att barn är nyfikna och experimenterar.
    Lol. Du är kille? och det förespråkar det? Gay eller liberalist?
  • Yildirim
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 13:52:40 följande:
    OK. Så om vi kallar kjolar för män för skirts så är det med ens helt OK? Och rosa paljettklänningar för pojkar för dress är accepterat, så länge ingen kallar det samma sak på svenska?
    Skulle du sätta en klänning på DIN son?
Svar på tråden Pojke i klänning?!