-
Vem är det, inte jag iaf, jag är enbart emot att folk försöker likrikta, likforma, bortse från könskillnader, trots det omöjliga i det...Dorian Ertymexx skrev 2011-03-03 23:13:57 följande:Precis vad jag tänkte skriva. Om man accepterar att klädmoden ändras, varför är man så starkt emot dessa förändringar?
-
Om du menar henne jag kommenterade, så har du helt rätt, det kan såklart inte finnas några skillnader om man inte ser dom, alltså heller inget behov av att förändra, håller helt med dig där..Plutteli skrev 2011-03-03 23:23:34 följande:Det där var nog en av de märkligaste tankevurpor jag läst av dig måste jag säga...
-
Jag tycker detsamma om dig, att det är meningslöst att förklara.Plutteli skrev 2011-03-03 23:33:21 följande:Nej, du gjorde ett rejält snedtänk, men jag misstänker att det är meningslöst att förklara det för dig.
Om du inte kan se ett symbolvärde i ett klädesplagg, nåt som de flesta av oss alltid kan göra, då är det inte så lätt att förklara nåt ö.h.t.
Är det dessutom ett könsspecifikt klädesplagg, då riktigt skriker det ut sina symboler.. -
Men herregud, läs innan du skriver, jag har för fan skrivit massvis med ggr att jag skiter fullständigt i klädvalet, så låt mig slippa kommentera det i vartenda jävla inlägg, det är itrriterande nåt så ini helveta att behöva dra allt om å om å om å om å om igen..trollbottom skrev 2011-03-03 23:43:06 följande:Och vad får dig att tro att det är att likrikta och likforma alla barn som vi är ute efter när vi säger och låter barnen få utvecklas med en större palett än den palett där könen är det som får styra.
Jag kan garantera dig att min son är långt ifrån likriktad och likformad, detta trots att han har klänning ibland. Han är snarare en helt unik individ
Ursäkta att jag blir upprörd, men samma argument har jag redan svarat på till leda, så jag orkar inte dra det igen..
Läs gärna #1747, å fundera över det, för i det finner du svaret till varför jag ogillar vissa kläder på barnen, om dom inte ges information å argument om vad kläderna står för.. -
@trollbotten.
Det enda du gör är gnäller å klager på alla som inte delar dina åsikter, enligt mig är du en skitjobbig egoist, som tror du har alla rätt,.
Uppenbart är du inte ute efter att debattera, utan enbart att gnälla på alla som inte delar din uppfattning.
-
Dottern klär sig som trash hora på dagis, med tighta rosa lack hotpantas, så hon får en fin å tydlig cameltoe.., trasiga nätstrumor, högklackat o matchande BH, + sminkning har hon själv valt ut.., hon tycker det är jättefint å jag stöttar såklart henne i valet av kläder.., för det har jag lärt mig att det ska man göra..
Pojken har fått en exakt kopia av en SS nazistuniform, inkl kopplel mössa, stövlar å vapen, då han tycker det är så fint, å jag stöttar han förstås, för det har jag lärt mig att så ska man göra.., kläder saknar ju symbolvärden å att dom är kösnsspecfika kan man bara bortse från, sån´t miskar bara paletten som kan användas, å det är viktig..
Nu vill min dotter klä ut sig till profeten Mohammed, men det säger dom på dagiset att hon inte får, det kan va farligt.., å är visst förbjudet enligt nån religion.., jag fattar ingenting, jag har ju lärt mig att ungar ska få bestämma sin klädsel själva, å att jag ska stötta dom i det..
Nästa vecka kommer grabben att vara klädd som bödel, han vet förstås inte vad det är, symbolik är oviktig har jag lärt mig, så det gör ju inget, utan han tycker bara det är snygga kläder å en tuff lädermask...
-
Jag skiter i kläder för min egen del, men jag vill kolla lite..Candelavern skrev 2011-03-04 11:56:46 följande:Du har ju flera gånger skrivit att du skiter fullständigt i kläder, varför fortsätter du skriva i en tråd som handlar iom just kläder? Känns det inte rätt... meningslöst?
Är rätt det jag skriver, att dom kan klä sig så? Såklart det är rätt.., ni gör ju ingen skillnad på kläder å kläder, ungarna bestämmer, allt annat är ju fel.. -
Allt!! För inte är det väl ni genusfanatiker som nu ska säga vilka kläder barnen får ha, talar vi inte om att fritt få välja kläder, eller är det nu plötsligt erat "fritt val" som gäller, inte ungarnas.morotsland skrev 2011-03-04 12:06:37 följande:Jag tycker inte att det är ok att någon - man/kvinna/barn/vuxen- har kläder med nazikoppling. Och jag tycker inte att det är ok att sexualisera barn och sätta på dem bikini etc. Vad har det med klänning att göra?
Sen har ju genusfanatikerna påpekat, att det inte finns nåt könsspecifikt i kläder, inte heller nån symbolik,så hur gör du kopplingen, den existerar ju inte? -
Inte alls, jag håller mig till 100% enligt ert sätt att argumentara, men när jag bevisar hur fel ni tänker, då passar det inte längre.Pejgan skrev 2011-03-04 12:13:54 följande:Nej men... du har bevisligen fullständigt missförstått hela diskussionen.
Det bevisar helt vad vi alla andra länge vetat, att det är ni som som vill sätta normerna, å att det inte har ett skit med valfrihet att göra.. -
Inga som helst problem, om ditt resonemang även gäller för vad andra tycker om alla andra klädval.morotsland skrev 2011-03-04 12:27:06 följande:Vad är problemet med att klänning i vår tid och kultur oftare bärs av kvinnor? Jag begriper inte det. Jag är högst medveten om att många tycker att klänning primärt är ett kvinnoplagg men vad spelar det för roll?
Å du måste väl ändå inse, att klänning för mig m.fl, är ett könsspecifikt klädesplagg..., att den är en symbol för kvinnlighet..., gör du inte det, så kan du heller inte påstå att det finns hos andra kläder, för då gör du ju bara samma tolkning som vi gör om klänningen.., du motsäger därmed alltså dig själv...