Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Pojke i klänning?!

KlasKristian skrev 2011-03-04 15:52:35 följande:
    Nej. Men ett barn gör inte samma associationer kring en naziuniform som vi vuxna gör och det är ett av argumenten som är vanligast förekommande när man insisterar på att det ska vara normalt för pojkar att bära klänning. Barnet har inte hunnit indoktrineras med normer.
    Nej men som förälder har jag ett ansvar också . Därbland ligger ansvaret att inte låta mina barn gå i nazisymboler - det säger väl sig självt ?
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 15:59:49 följande:
    Ingen har väl skrivit att de inte skall tala med sina barn, men att de inte berättar för sina barn exakt vad DU tycker att de skall säga är väl inte konstigt?

Jag är trettiofem år. Och ville ofta ha klänning när vi lekte hemma på gatan när jag var liten (jag gick inte i förskola). Det var inga andra barn eller föräldrar som tyckte det var konstigt. När vi hade en sminkös i klassen i femte klass ville de flesta andra pojkar bli sminkade till monster eller ville ha en blåtira. Jag sminkades som en kvinna, och var jättestolt, så stolt att jag behöll sminket på hela kvällen för att visa grannar och min musiklärare. Ingen reagerade negativt. Jag blev inte det minsta mobbad i klassen. Snarare tvärtom. Hela pojke i klänning-hysterin verkar ju ha blossat upp i takt med att feministrädslan har spridit sig. Jag menar, Alice Cooper hade klänning på sig för att provocera på SEXTIOTALET! Jag är jätteförvånad över att folk blir så provocerade än i dag...
  • TheCoopers
    KlasKristian skrev 2011-03-04 16:28:24 följande:
    Nej, inte du. Men MammaG. Och någon annan som jag inte minns namnet på ställde en liknande fråga till mig tidigare.

Kräks <-- inget förlöjligande utan ett tecken på att jag verkar ha fått i mig något konstigt på lunchen.

;)
    Jaha !

Skål
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:
    Du menar precis som vi vet att klänning används av kvinnor å transor..
    ja och av pojkar som leker prinsessor , eller i religiösa samband , eller män som bär kilt , eller någon som skiter i vad alla andra tycker osv osv
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:08:15 följande:
    Drivs jag av normen.., ha ha ha, så du har heller inte läst mina tidigare inlägg?
    Ja eftersom du uppenbarligen tror på riktigt att endast kvinnor eller transor ( märks att du inte vet mycket om det begreppet heller ) som använder klänningar .
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:39:15 följande:
    Testa mig då, om du tror dig veta mer än mig...
    Hur ska jag testa dig ?

Mi Dios
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:55:23 följande:
    Du påstod ju att jag inte vet, så testa mitt vetande då..
    Like that is gonna happen ....
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-05 00:54:32 följande:
    Dios mio, om man ska vara korrekt. ;)
    hahha jag körde en direkt översättning från Mon Dieu !
  • TheCoopers
    trollbottom skrev 2011-03-05 22:19:29 följande:

Såhär fin var min son (ni får gissa vem det är) på julafton när jultomten kom. Klänningen hade han inte på sig innan men precis innan tomten kom skulle han ha den på sig för att han ville vara fin när tomten kom
    Jättesöt !
  • TheCoopers
    Quintus Zebra skrev 2011-03-11 09:12:36 följande:
    giftfri skrev 2011-03-10 23:51:39 följande:
    Å tidigare gick vi nakna eller i djurhudar, men idag är klänning ett könsspecifikt plagg för kvinnor, så välj ett liknande plagg avsett för män.., hur svårt kan det vara.., klänning gör pojkar till minitransor, å det är väl ändå inte avsikten..
    För det första så vet jag inte om du menar att transor på något sätt skulle vara något negativt? För egen del tycker jag att det är trevligt med folk som vågar bryta mot normer. Förstår inte varför folk skall störa sig på människor som uppenbart inte skadar någon annan.

Sen råkar ju en av världens kanske häftigaste personer (i alla fall bland de jag känner till) vara transa, och om min son skulle välja Eddie som förebild så hade jag blivit mycket stolt:

" target="_blank">

Min son har ju dock bara haft klänning på sig en enda gång, hans syster hade inte heller klänning/kjol i hans ålder då det är ett ganska opraktiskt plagg för barn som kryper, men en gång när vi var hos gäster och han hade kräkts och kissat ner de två ombyten vi hade med oss så fick han sitta i storasysters klänning i bilen hem. Jag räknar dock med att han precis som så gott som alla pojkar jag känner förr eller senare kommer titta på mammas och storasysters kläder och vilja prova själv. Och då kommer han självklart få det.

Jag har ställt en fråga säkert sju gånger i tråden, men hittils har jag inte fått svar. Tycker ni att barn i allmänhet skall ha exakt samma kulturella begränsingar som vi vuxna har eller tycker ni att barn skall få ha tillåtelse att prova sig fram lite?

Jag har ett syskonbarn tar av sig byxorna varje gång hon kommer hem till sig eller till någon hon känner.  Tycker ni att det är lika illa som om JAG hade tagit av mig byxorna när vi had gäster hemma?

Och ni som verkar tycka att om jag låter min pojk ha klänning/kjol så uppmuntrar jag honom att ha klänning/kjol även som vuxen. Tycker ni att min bror uppmuntrar sin dotter att bli blottare när hon blir vuxen bara för att han låter henne vara "fis på benen" ibland?

Och ännu mer intressant: Tycker ni att alla som låter sin pojkar ha leksaksvapen lär barnen att det är socialt accepterat att springa runt och peka på folk med vapen när de blir stora?

Själv vill jag inte att min son skall ha vapen (men det är INTE för att jag tror att det automatiskt gör att han springer runt med vapen som vuxen, utan det är av andra skäl som är OT här), men jag tycker att det är uppenbart att barn skall få vara barn. Jag tycker att barn skall få testa och leka och själva få skapa en liten stark personlighet. En liten pojk ser inget fult eller fel med att prova en klänning ibland, det är vi vuxna som gör det till något fult.
    Hurra !

Ska bli kul att se om någon kommer med ett vettigt svar till ditt "kick ass " inlägg !

Svar på tråden Pojke i klänning?!