• Anonym

Diagnos CP.

Har ni fått kontakt med Habiliteringen? De har många olika sorters insatser och också föräldragrupper som stödjer varandra. En CP-skada kan ju se ut på så himla många olika sätt, hur ser det ut för just din son? Är det så att CP-skadan även påverkat runt anknytningen?
    Det är klart att det känns orättvist, det ÄR orättvist. Du har all rätt i världen att sörja, vara ledsen, gråta och förbanna.
    Din son kommer, med allra största sannolikhet, att älska dig i vilket fall som helst, med eller utan CPskada, och det är fantastiskt och vackert.
    Önskar dig allt gott och all styrka.

• Anonym

Jag känner med dig, men jag hoppas att du kan ta dig förbi detta. Ditt barn behöver en mamma som ser ljust på framtiden. En CP-skada är dessutom inte slutet på något. Det finns många människor som lever med sina CP-skador och har blivit väldigt framgångsrika. Inte för att de just har CP utan för att de har familj och vänner som trott på dem och kämpat för dem genom åren.

Vet du hur han fick sin skada? Vad var det som hände?

• Anonym

Lider med er. Men tänk vilken underbar son ni har och vilka fantastiska föräldrar!!! Att få ett sånt besked förståe jag är en chock ch man måste få sörja. Kraaam

Svar på tråden Diagnos CP.