• Bottis

Är ditt husdjur överviktigt?

Lyssnade på Morgonpasset i morse och de pratade om djurfetma. Ett problem som ökar mer och mer, vi göder oss själva och våra djur. Därför undrar jag som det står i rubriken ÄR DITT HUSDJUR ÖVERVIKTIGT?

Om du svarar "Ja", gör du något åt det eller tycker du att det är gulligt? Vad anser ni att man ska göra åt problemet eller anser du det inte vara ett problem?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt husdjur överviktigt?
  • Majakattan

Kattan på min bild är överviktig men hankatten är normalviktig. De äter foder för kastrater. Hon bor helt frivilligt utomhus från våren tills kylan driver in henne på hösten och då är även hon normalviktig, sen lägger hon på sig under vintermånaderna.

• LinnV

Nej, min hund är snarare för smal. Endå ger vi dubbla mängden mot vad vetrinären rekommenderade..

• Bonanza

Annat: Nu är ingen av mina katter tjock, men en som vi hade tidigare var fet. Problemet var att hans två kompisar var smala så vi kunde ju inte ge dem dietfoder direkt. Så han fick vara tjock, helt enkelt.

• pluvdo

Jag valde "annat". Bor med mina föräldrar och deras hund är överviktig. Hon får nu dietmat och har gått ner ett halvt kilo eller så sedan hon började med den. Så det är bra.

Sen har jag tre katter. Två av dem är smala (trots att den ene är en kastrerad hane. De är ju ökända för att vara feta.) och en av dem är typ... kraftig. Jag tror inte hon är överviktig, hon är bara bufflig. Bred, liksom. Ingen hängbuk eller så. Jag gillar att hon är så bufflig nu sedan hon blev kastrerad för ett år sedan, för innan var hon stundtals jättesmal. Obehagligt smal.

• Pyris

En honkatt som väl kanske är i det rundaste laget just nu. Dom andra 2 är väl ganska normala.
    En hund som är alldeles för spinkig som vi håller på jämt o försöker få upp vikten på. 

• Lady Sylvanas

En har varit, men är det inte längre.

Den bantades, sen blev den gammal och bantade själv.

• semlorna

Absolut inte. När ena katten började bli lite rund efter kattungetiden var över så började vi med mat 3-4 ggr/dag istället för fri tillgång så numera är alla fem katterna lagom i hullet. Skulle aldrig ge mina katter lightfoder...

• amasonas

Nej, har två kasterade ute/innekatter i toppskick! Riktiga combatkatterFlört

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
Svar på tråden Är ditt husdjur överviktigt?