• LillaMammis

Magsjuka utan feber och diarré?

Kan man vara magsjuk utan feber och diarré?
    Min dotter som är 5½ år fick igår kväll ont i magen. Kommit och gått under dagen men sov hela natten utan problem.
    Vilade lite idag mellan 14-16 och var vaken kanske 10 minuter sen kräktes hon.
    har ätit lite godis och var direkt efter kräkningen jätte pigg.
    Hon börjar bli trött nu och få ont i magen igen.
    Är detta magsjuka?

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Svar på tråden Magsjuka utan feber och diarré?
  • LillaMammis
    Lady without tattoo skrev 2011-02-25 19:01:48 följande:
    Nej men jag frågar för man ger inte godis till magsjuka barn,Förlåt om jag trampar på en öm tå,.
    LillaMammis skrev 2011-02-25 17:59:34 följande:
    Kan man vara magsjuk utan feber och diarré?
    Min dotter som är 5½ år fick igår kväll ont i magen. Kommit och gått under dagen men sov hela natten utan problem.
    Vilade lite idag mellan 14-16 och var vaken kanske 10 minuter sen kräktes hon.
    har ätit lite godis och var direkt efter kräkningen jätte pigg.
    Hon börjar bli trött nu och få ont i magen igen.
    Är detta magsjuka?
    Hon fick det för att hon var så pigg som hon var. Är väl lite stingslig.Man vill bara sina barns bästa och socker behövs för att kroppen ska hålla sig uppe.
    Hon dricker vatten så därför fick hon godis för sockrets skull.
    Men nu har hon ätit lite jordgubbskräm och mår hur bra som helst.
    Konstigt.
  • sagabus

Det har gått magsjuka på min lillas dagis för en månad sedan som var ungefär sådär. Min dotter klagade av och an på magont hela dagen men åt och var pigg för övrigt. Sedan på kvällen kräktes hon 2 ggr med ca 2 timmars mellanrum. Sedan ingenting mer. 
    I stort sett varenda unge på samma avdelning hade dessutom magsjuka som liknade dessa symtom. Verkar vara nåt slags virus som inte blir värre än så. Men än dock magsjuka som smittar!!

Krya på er! 

• LillaMammis
    sagabus skrev 2011-02-25 19:05:01 följande:
    Det har gått magsjuka på min lillas dagis för en månad sedan som var ungefär sådär. Min dotter klagade av och an på magont hela dagen men åt och var pigg för övrigt. Sedan på kvällen kräktes hon 2 ggr med ca 2 timmars mellanrum. Sedan ingenting mer. 
    I stort sett varenda unge på samma avdelning hade dessutom magsjuka som liknade dessa symtom. Verkar vara nåt slags virus som inte blir värre än så. Men än dock magsjuka som smittar!!

Krya på er! 
    Tur jag handlade idag för nu kan man inte gå ut på hela helgen
    hoppas inte lilleman åker på det.
    Inte lätt när man är ensam stående.
  • sagabus
    LillaMammis skrev 2011-02-25 19:07:15 följande:
    Tur jag handlade idag för nu kan man inte gå ut på hela helgen
    hoppas inte lilleman åker på det.
    Inte lätt när man är ensam stående.
    VIll bara säga att vi föräldrar blev inte smittade! Det verkade dessutom som att det mest var barnen på dagis som drabbades...om det kan lugna lite. Vissa virus är ju smittsammare än andra så det kanske är nån lättare variant. Håller tummarna!
  • LillaMammis
    sagabus skrev 2011-02-25 19:09:02 följande:
    VIll bara säga att vi föräldrar blev inte smittade! Det verkade dessutom som att det mest var barnen på dagis som drabbades...om det kan lugna lite. Vissa virus är ju smittsammare än andra så det kanske är nån lättare variant. Håller tummarna!
    Tack
  • Lady without tattoo
    LillaMammis skrev 2011-02-25 19:04:32 följande:
    Hon fick det för att hon var så pigg som hon var. Är väl lite stingslig.Man vill bara sina barns bästa och socker behövs för att kroppen ska hålla sig uppe.
    Hon dricker vatten så därför fick hon godis för sockrets skull.
    Men nu har hon ätit lite jordgubbskräm och mår hur bra som helst.
    Konstigt.
    Vätskeersättning ger man då.Har aldrig gett mina barn godis då..o inte har jag ätit det då heller,,när man haft magsjuka
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • LillaMammis
    Lady without tattoo skrev 2011-02-25 19:21:48 följande:
    Vätskeersättning ger man då.Har aldrig gett mina barn godis då..o inte har jag ätit det då heller,,när man haft magsjuka
    Men hon var inte uttorkad så därför gav jag henne inte vätskeersättning.
  • Lady without tattoo
    LillaMammis skrev 2011-02-25 19:23:56 följande:
    Men hon var inte uttorkad så därför gav jag henne inte vätskeersättning.
    Men godis var bra då hon fick ont i magen efteråt? O jahon hade ju haft ont inan med.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Lussekatten87

Mina barn har precis varit magsjuka(jag också) och den betedde sig lite sådär med,de klagade på magont och de kräktes sedan EN gång,sedan var de lite lösa i magen 1-2 dagar.

• Flätad

Min dotter på 5 år började kräkas i tisdags kväll och hade ont i magen. Hon kräkte dock ca 6 ggr under 2-3 timmar, men sedan var det inte mer... Ingen diarré eller nå´t.
    Jag brukar jämt åka på magsjukan själv när jag kommer i kontakt med den men varken jag eller mannen har insjuknat *pepparpeppar*.

• LillaMammis
    Serendipity skrev 2011-02-26 11:05:00 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-24-95/m57491293.html
    Men vks är värre än så här.
    Min lille son insjuknade i natt kl 1 med också bara en kräkning sen inget mer. Dom äter lite men dricker mest och är pigga för övrigt.
    Konstig magsjuka men glad att det verkar vara över nu.
    Hoppas jag klarar mig
  • Lady without tattoo
    LillaMammis skrev 2011-02-26 18:23:31 följande:
    Min lille son insjuknade i natt kl 1 med också bara en kräkning sen inget mer. Dom äter lite men dricker mest och är pigga för övrigt.
    Hoppas jag klarar mig
    Det är ingen konstig magsjuka och du kan ävn bli smittad.
    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Leija
    LillaMammis skrev 2011-02-26 18:23:31 följande:
    Hoppas jag klarar mig
    Konstig? Tycker det låter som vanlig magsjuka...
    Man kan ibland få bara lös mage av magsjuka oxå.
    Man kan kräkas 15 gånger och man kan kräkas 1 gång... osv. Finns liksom inget 'rätt eller fel' utan det ör bara att utgå ifrån att alla kräkningar beror på magsjuka, lös mage kan bero på magsjuka... osv.
    Mina barn har nästan alltid varit pigg o lekt mellan kräkningar eller direkt efter kräkning.
    Väldigt sällan har de varit utslagna med feber, kräk och lös mage.
  • Wavva

Låter som vanlig magsjuka. Man får inte alltid diarré eller feber och ibland bara diaré... Det finns ¨många olika kräksjukevirus och ma får ju vara glad om barnen får en lindrig variant.

Svar på tråden Magsjuka utan feber och diarré?