Inlägg från: Fröken85 |Visa alla inlägg
  • Fröken85

Hjälp, hög matstol?

AbouSamra skrev 2011-02-25 21:29:13 följande:
      Har funderat på en sån stol men blir det inte så att barnet då typ sitter väldigt långt ner. Vill ju att han ska kunna vara med o se oss andra och så vill jag ju kunna mata honom utan att behöva böja mig ner hela tiden. Det kan ju inte vara bra för ryggen.

Fast hur högt barbord har ni då??

Annars är väl kanske ett alternativ att köpa en sån där stol som man kan hänga på bordet. Det borde ju funka...

• Fröken85
    AbouSamra skrev 2011-02-25 21:41:42 följande:
    Lite högre än 1meter...  Ja dom stolarna finns ju också... Tänkte inte på dom... Är dom säkra då? Känns lite läskigt att hänga fast en stol på bordet... 
    Förstår din tanke. Men man ska ju aldrig lämna ett barn själv i stolen, och jag antar att de är hyfsta säkra sålänge man följer monteringsanvisningen. Annars borde de ju inte få säljas...
  • Fröken85
    AbouSamra skrev 2011-02-25 21:56:33 följande:
    Nej självklart att man inte lämnar barnet i stolen. Aa dom borde ju vara säkra som du säger.. Har kollat lite på sådana stolar nu och ser att det finns såna  skruvgrejer under som man kan skruva upp emot bordet så stolen sitter fast. Trodde bara man hängde den på bordet för jag vet att man gjorde innan med den sortens stol för många år sedan.. 
    Nej, de jag tänker på får man lixom spänna elelr skruva fast. Jag hade nog lagt lite mer pengar på en sådan stol om jag skulle ha den som vardagsstol än om det bara var en extrastol att ha med. Skulle alltså inte köpa den billigaste jag kunde hitta på typ Lidl utan kolla barnbutikerna vad som finns.
Svar på tråden Hjälp, hög matstol?