Anonym skrev 2011-02-26 14:21:21 följande:
Vad är hönan och vad är ägget? Är sexlivet dött för att ni vill vara med tjejer, eller vill ni vara med tjejer för att sexlivet är dött?
Jag var sambo med en man i några år och mot slutet ville jag bara vara med tjejer. I efterhand har jag fattat att det inte hade så mycket med könet att göra, utan att jag var trött på den relationen jag var i och längtade efter något annat. Gärna något JÄTTEannat. Sen är jag bi också, och har perioder där jag kan dras mer åt ena eller andra hållet, men när jag är i en relation som jag mår bra i så har jag aldrig gått och suktat efter någon/något annat, oavsett kön.
Jag kan inte svara på om sexlivet är dött för att jag vill vara med tjejer! jag tänker att detta förhoppningsvis är en övergångsfas för mig och att jag kommer börja tända på min kille igen. För jag har varit tänd på honom tidigare. Det är nog snarare att jag vill vara med tjejer för att sexlivet är dött.....kanske

jag kom på detta för inte alls längesen så jag känner mig bara förvirrad. Vårt sexliv har varit dött väldigt länge och vårt förhållande är trasigt pågrund av detta. Så det är nog bara så att jag längtar efter något annat.......