Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Lamnat kanin utan mat!? HJALP!

Men herregud!! Fy fan så oansvarigt!!!
    Det finns ju någon man kan ringa när djur blir illa behandlade... bara för det så kommer jag inte på vad det heter, djurskyddet? Nej det är inte rätt... nån som vet vad jag pratar om? Det här är ju misshandel.

Jätteschysst att du tar hand om kaninen TS! Håll koll på kaninen om den nyser eller reagerar illa på det nya höet du köper, för då kan den behöva en annan sort. Det värsta med den här situationen är att kaniners magar är så extremt känsliga, man får inte överdosera grönsaker och sådant. Jävla skitägare säger jag bara!!

Min kanin får den här dosen mat varje dag:
    7:30 - 1 msk pellets
    12:00 - 1 msk pellets
    19:30 - 1 msk pellets
    Hökorgen är alltid påfylld och vattenflaskan fylld. Jag förmodar att kaninen står utomhus så fyll inte flaskan med kallt vatten, utan varmt så det inte fryser. Eftersom att det är kallt ute så måste vattnet bytas åtminstone två gånger per dag.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    Bevabus skrev 2011-02-26 18:32:24 följande:
    Men herregud!! Fy fan så oansvarigt!!!
    Det finns ju någon man kan ringa när djur blir illa behandlade... bara för det så kommer jag inte på vad det heter, djurskyddet? Nej det är inte rätt... nån som vet vad jag pratar om? Det här är ju misshandel.

Jätteschysst att du tar hand om kaninen TS! Håll koll på kaninen om den nyser eller reagerar illa på det nya höet du köper, för då kan den behöva en annan sort. Det värsta med den här situationen är att kaniners magar är så extremt känsliga, man får inte överdosera grönsaker och sådant. Jävla skitägare säger jag bara!!

Min kanin får den här dosen mat varje dag:
    7:30 - 1 msk pellets
    12:00 - 1 msk pellets
    19:30 - 1 msk pellets
    Hökorgen är alltid påfylld och vattenflaskan fylld. Jag förmodar att kaninen står utomhus så fyll inte flaskan med kallt vatten, utan varmt så det inte fryser. Eftersom att det är kallt ute så måste vattnet bytas åtminstone två gånger per dag.
    Oj, menade tesked... inte matsked!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus
    dezibel skrev 2011-02-26 20:38:18 följande:
    Om du är orolig att kaninen inte dricker ordentligt så ge den en morot per dygn för den innehåller mycket vätska och går utmärkt att knapra på även om den är fryst
    Fast hur mycket menar du med en morotbit? För mycket av det är inte bra för kaniners magar. I så fall skulle jag ge en liten skiva med morot. Men så länge TS inte misstänker vattenbrist så bör hon inte ge morot alls, utan bara hö och vatten.
  • Bevabus
    laraa skrev 2011-03-21 09:15:43 följande:
    hehe jo dem ar tillbaka och kaninen mar bra ;)
    och vad var deras ursäkt till att lämna kaninen ensam? jag hade fortfarande anmält dem till djurskyddet eller djurpolisen om ni har någon.
Svar på tråden Lamnat kanin utan mat!? HJALP!